Träning m tävlingskommendering!

Träning 5/9 m Emma som tävlingsledare

Moment Koeff

Medel-betyg

Anteckningar

1. Platsliggande 3 0
Reser sig
2. Tandvisning 1 10

3. Linförighet 4 9
Släpper EN gång. (kan träna på halt och helt om sväng)
4. Läggande 2 7
dubbelkommando! (men det ser bra ut som fan!) Bra följsamhet!
5. Inkallande 3 9
Bra fart och vilja! Avslutet kan tränas mer på!
6. Ställande 3 0
MEN, efter mina tips kommer det bli BRA!!!! (han börja ju fatta redan efter ett par gånger)
7. Apportering 1 5
massa tugg
8. Hopp över hinder 2 10!

9. Helhetsintryck 1 10
Bra ekipage, följsam hund!

TOTAL POÄNG: 122


Läste Emmas blogg nu ..
OJ va rörd jag blev!!
Tårarna rann och jag fick gåshud över hela kroppen!!!!!!!

VILKA ORD!!!!
Dom betyder kan jag verkligen säga!

Citat ur Emmas blogg:
"Jag hade verkligen inte väntat mig det iaf... Sist jag såg dom va i vintras nåt tag.
En ENVIS rottis, som mest hade tid med sig själv och snö/gräsätande. :P
Hade nog väntat mig nåt liknande nu med.
MEN, jag blev imponerad på alla framsteg dom gjort.
AnnaKarin är nog väldigt bra på att överdriva...... Fast åt fel håll.
Sällan man ser en sån kontakt, bra position där allt bara stämmer. arbetslust.
Motivationen på de rätta stället!
Å det är verkligen inte så stora problem med ställande/läggande som hon säger.
Bara att du ska våga, och inte tänka på att det måste vara korrekt och klart bara för att det är tävling. DK är tillåtet, du vet, hellre en 5a än 0a!
Ja, jag säger det igen Jag är I M P O N E R A D!!!!!!!!!"

TACK EMMA för dom orden!
DOM VÄRMER!!!!!


Kommentarer
Postat av: Leila kennelmamma:)

Hej, du duktiga, underbara tjej!! All energi du lägger ner på er 2 är helt otrolig!! Tänk vad långt du har kommit i ditt hundkunnande och hundliv på ett år..det är fantastiskt och jag är så himla stolt över dig!! Du är en av de envisaste personerna jag känner och lägg till en Anton och massor av kärlek så har man ett sjutusan till ekipage!! Åh, vad jag önskar att vi kunde ses nu!!
Jag kan säga att det var en till som fick gåshud av Emmas ord!!
Om Emma läser det här så, tack Emma! Tack för att du finns där för Anna-Karin, som stöd, inspiration och vän! Jag blir väldigt lycklig att läsa det du skrivit om henne och Anton, det värmer innerligt när man sitter så långt ifrån!! Jag blir lycklig för Anna-Karins skull. Hon är värd all framgång och lycka!
Massor med kramar till dig Anna-Karin, till Jon och din vackra,goa dotter och bamsekramen och puss på nosen,kinden och huvvet till Anton från mig!!
vi hörs snart igen,
Leila med familj:)

Postat av: Emma

:D
Så det jag skrev fick stå med här.
Ja du vet ju, jag överdriver inte. Tycker ni har blivit skitduktiga (nästan för duktiga, bäst jag skyndar mig att komma upp i klasserna med Maxi, vill ju inte bli slagen av en ROTTWEILER ;)
)
Kul att din "kennelmamma" uppskattade det, haha, som om att jag gjort nåt för att ni blivit så duktiga, jag fick ju bara stå brevid er igår å se det ni kämpat er fram till!!! Kanon..
Men ja, vi tränar väl ikväll oxå? Då har ja min vovvs med oxå :P
Vi hörs, nu ska ja snart åka till mitt "jobb". :P
kram

2007-09-06 @ 08:51:57
URL: http://tcd.bilddaboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback