Ska man skratta, eller ska man gråta?

Söndag 16/9..
Vaknade vid 6...

Funderade, velade och hade så gott som bestämt mig för att inte åka iväg och tävla!
Men några ord gjorde att jag steg upp och åkte iväg ändå!
Lydnad på hemma-klubben. Det borde ju kunna gå bra??

Men nä ...
Anton gjorde succé..
fast på "fel" sätt!
Kata-fucking-strof som Idol-Kirsti skulle sagt!!!!
Klubbens clown körde sin egen show ...
och ja..
inte för inte han heter Showbusiness?
Jag kunde inte göra så mycket annat än att stå och kolla på ...

Vet inte om man skulle skratta eller gråta!
Domaren skrattade, publiken applåderade!
Jag hörde domaren säga upprepade gånger saker som: "men herregud vad charmig han är, vilket underbart uttryck han har, herregud vad roligt han har, vilken underbar hund" osv.
Som sagt domaren tyckte iaf att han är en otroligt charmig, glad och rolig rottweiler ..
Ja ja, kanske något positivt för rasen?
Men nja, jag vill gärna att han ska göra det han kan också!
Förstår inte hur det kan vara sån otrolig skillnad på träning och tävling!!!!
och denna gång var jag inte ens sådär jättesuperduper nervös!!!!

Men men.. Ska analysera detta på djupet!
Ta lärdomar och sedan träna på igen!

Blir vila från tävling ett tag nu!
Kanske tom. ända till våren och starta appellen då iställe för att köra på med lydnaden !?
Anton är17mån. nu och det är den allra "värsta" åldern.
Massa saker som händer i kroppen och ja, han är nog inte tillärckligt koncentrerad, motiverad och lyhörd nu!

Sen att vi gjorde MH dagen innan tävlingen var kanske inte heller så lyckat!
Dom blir berörda och otroligt trötta, även om man inte märker det nämnvärt ...


Nu har det gått ungefär en vecka sedan den "underbara" tävlingen!
Har fått veta att vi fick ihop 50 poäng!!!!!!!!

Hur kunde det bli såhär?

Har inte sett röken av min kritiklapp .. och tror inte jag vill se den heller ..
Anna-Maria har den i tryggt förvar iaf!
image838

Men det som förvånade mig massor, var att på helhetsintryck..
Där hade jag tänkt att efter denna katastrof-uppvisning fick vi 0-3 poäng ..
MEN, vi hade fått hela 6 poäng!!!!!
Med kommentar: "Glatt ekipage" (eller nåt liknande)
hm okej ..
Ja, det känns kul att dom insåg att vi har skoj när vi är tillsammans iaf!
hehe

Har pratat med lite folk efter tävlingen!
Alla säger samma sak ..
"Men herregud, sånt här är ju bara kul!! Tänk istället på såna hundar som springer av planen för att morra och vara elak mot andra hundar och människor, Anton hade ju bara skoj och var hur glad som helst!"
och ja, jag måste nog försöka se det så!!

Sen att han struntade i hoppet ..
för att istället göra en helomvändning och sticka iväg till baljan med alla roliga och underbara apporter ..
För att välja ut den allra bästa apporten, ta den snyggt i munnen, utan tugg och springa några stolta snygga varv på planen för att sedan komma och lämna av den till mig ..
Ja, det är väl sånt man får ta ibland??
image838

Vi har kanske goda förutsättningar för 2:an´s apportering??
haha
...ja herregud!!
Men ja jag antar ...
det är inte mycket jag kan göra åt allt NU..
Så det är bara att skratta åt det, ta lärdom, och gå vidare !!


Var iväg på klubben och körde lite lydnad nyss, första gången på en hel vecka ..
Det gick sådär ..
Han är otroligt okoncentrerad och väldigt känsligt på minsta lilla vind och allt annat som kan störa ...
Ska köra korta, korta, korta lydnadspass nu bara ..
Belöna mest hela tiden så fort han gör det han ska!

Annars så har vi mest hjärngympa, bus och mys just nu!
Anton håller bla. på att lära sig "Kniv, gaffel och sked"
Vi började i förrgår och Kniv kan han nu snart ...
hehe..
Helt onödigt att kunna, men bra träning för lilla hjärnan!
Han blir totalt slut efter 10min. hjärngympa nu!
Förut kunde han hålla på mycket längre!
Detta gör det riktigt tydligt för mig att herren just nu är ganska upptagen med sina hormoner!

Det känns som att jag är snällast mot Anton om vi bara tränar korta, korta stunder..
Mest sånt vi redan kan!
För att avancera lite mer i hjärngympan, inomhus, i lugn och trygg miljö utan störning just nu!

Men tro inte ni ska slippa oss för de!
Vi kommer komma igen, starkare och bättre än någonsin image838
Så håll i er !!!!!!!

image913

image914
Syns jag?

image915

image916
Ojdå, jag tror jag tippar ner snart ...

image917
Kaxig?

image918

image920

image921

Fortsättning följer ...

Kommentarer
Postat av: patsy

Jätte vacker hund. Lyckans ost :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback