MH !

image869
1b. Kontakt Samarbete
Följer med villigt. Engagerar sig i testeledaren.

image870
1c. Kontakt Hantering
Accepterar hantering.
(leker med kopplet som var väldigt skojigt)

image871
2a. Lek 1
Leklust

Startar mycket snabbt. leker mycket aktivt.

image872
2b. Lek 1
Gripande

Griper tveksamt eller med framtänderna

image873
2c. Lek 1
Dragkamp
Griper direkt med hela munnen ochdrar emot tills testledaren släpper.

image874
image875
image876
3a. Jakt
Förföljande
Första gången: Startar inte.
Andra gången: Startar eller springer långsamt. Kan öka farten. Fullföljer.

image877
3b. Jakt
Gripande

Griper tveksamt eller med tidsfördröjning.

image878
image879
4. Aktivitet
Växlar snabbt aktiviteter under momentet. Alternativt oro under hela momentet.

image881
image882
5a. Avst. lek
Intresse

Intresserad, följer figuranten utan avbrott.

image883
image884
image885
5c. Avst. lek
Nyfikenhet

Går fram när figuranten är aktiv på linjen.

image886
5d. Avst. lek
Leklust

Leker, kan gripa försiktigt, drar inte emot.

image887

image889
image890
image888
5e. Avst. lek
Samarbete

Blir aktiv men avbryter.

image891

image892
6a. Överraskn.
Rädsla

Hukar sig och stannar.

image893
image894
image895
6b. Överraskn.
Hot/aggr.

Visar enstaka hotbeteenden.

image896
6c. Överraskn.
Nyfikenhet

Går fram till overallen när föraren gått halva avståndet.

image897
6e. Överraskn.
Kvarstående intresse

Biter i eller leker med overallen vid två eller flera passager.

image898
7a. Ljudkänsl.
Rädsla

Hukar sig och stannar.

image899
image900
7b. Ljudkänsl.
Nyfikenhet

Går fram till skramlet utan hjälp.

image901
7c. Ljudkänsl.
Kvarstående rädsla

Ingen tempoförändring eller undanmanöver.

image902
8a. Spöken
Hot/aggr.

Visar enstaka hotbeteenden.

image903
8e. Spöken
Kontakt

Besvarar kontakten från figuranten

image904
image905
image906
image907
image908
image909
10. Skott
Visar ingen berördhet.

Snabb kontroll och sedan helt oberörd.

Ja..det var de..
Herreguuuuuud så kul det var med MH !!
Kan man inte få göra de flera ggr om år??

Blev inte bilder på allt men en hel del iaf!

Spökena var det inte mycket bilder alls ifrån ..
för där har jag en FILM !!!
Ska försöka lägga upp den också på något vis, någon dag =)

Är jättenöjd med Antons prestation idag!
Han är den hund jag vill och han har blivit som jag önskat :)


Ingen jaktgalen hund som jagar allt som rör sig!


Griper försiktigt under lek!

Ett måste när man har barn, katter osv !

Showbusiness Anton
numera KÄND MENTAL STATUS!!

Matte image817-ar dig Anton!

Hela resultatet ska jag också orka lägga ut någon dag!

KRAM PÅ ER!!!!!

Kommentarer
Postat av: Betty

Hej
Fick höra av Leila att ni gjort erat mh så jag tog mig en tur på sidan!!
Vad roligt med bilder och jag måste säga att jag är övertygad om att du kan känna dig trygg med din älskling!
Han verkar ha utvecklats till en trygg och stabil herre, ska bli spännande med hans korning om något år!!
Stor puss till Anton från Asra och stort grattis från mig!
Hälsningar // Betty

2007-09-15 @ 20:20:48
Postat av: Lina

Ååh vad roligt, lite sugen man blir själv på å göra MH då! :D blir förhoppnignsvis snart!!! Ni är SÅÅ duktiga! KRAMIS

2007-09-15 @ 20:52:21
Postat av: Leila kennelmamma:)

Grattis på er!!!!! Gud så kul att se bilderna och liksom "följa" hela mh:t!! TACK!! Det var underbart:)!! Tänk att du känner honom så väl. Det är verkligen stort. Inte alla som VET hur ens hund kommer reagera i momenten! Stora långa kramar och pussar från alla oss här hemma!!
xoxoxo Leila:)

Postat av: Emma

kan inte säga annat än grattis :D

2007-09-16 @ 19:59:45
URL: http://tcd.bilddaboken.se
Postat av: Annelie & Cockerkillarna

Vilket fint MH ni har gjort!! Visst är det kul! Jag längtar redan tills jag får gå med Frasse till sommaren. Jag fick hela mitt MH filmat så det brukar jag sitta och titta på emmellanåt,jättekul!!
Tack för uppmuntrande ord i min blogg!! Känns skönt att det är fler som inte riktigt får till det på tävling. Men det kommer!! Snart kommer vi att slå världen med häpnad ;)!!!
Kan tänka mig att Anton blev populär :). Sånna små egna initiativ brukar vara uppskattade av publiken men det är inte lika kul för en själv....... På senaste tävlingen vi var så var det en storpudel som snodde konerna som markerade ställande och läggande vid inkallning och sprang runt runt och jonglerade med dom. Såg så skojigt ut. Fast jag tyckte synd om ägaren.

2007-09-18 @ 10:44:01
URL: http://vovve.info/eweloon

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback