Andra lydnadstävlingen ...


Andra lydnadstävlingen ...

9/9 -07

Moment Koeff

Medel-betyg

Anteckningar

1. Platsliggande 3 0
Avstog
2. Tandvisning 1 10

3. Linförighet 4 5
Släpar, DK, nosar
4. Läggande 2 6,5
segt, strul vid transport
5. Inkallande 3 9
Avslut
6. Ställande 3 8
Steg
7. Apportering 1 0
kraftigt Tugg, föraren flyttar sig
8. Hopp över hinder 2 8
DK avslut
9. Helhetsintryck 1 6


TOTAL POÄNG: 116

Domare:
Marianne Dahlin

Pris:
3

Egna Kommentarer:
Avstog platsliggningen då jag känner mig osäker och vill träna det mer innan vi lägger på tävling igen!

Nervös som ett jag vet inte vad så fort vi entrade planen!!!!!
Måste verkligen träna mina nerver!!
Totalt hopplös är jag ..
Anton började med att nosa, nosa och nosa ... totalt blockerad ..
såhär i efterhand så ja.. att nosa är ju en lugnande signal...
kanske han "bara" försöker lugna mig??
Fruktansvärt "stökigt och flökigt" var det mellan momenten iaf!!
Kändes mycket sämre än sist faktiskt .. just mellan momenten!
såå otroligt störande då jag vet att han verkligen kan så bra!!

Linförigheten blev dålig!!
Men han satte sig på halterna idag iaf ..
Vi som har såååååå fin linförighet nu där Anton verligen kan hålla pos å koncentration!
*morr*

Denna dag var han faktiskt även väldigt ofokuserad på mig även efter att jag kopplat loss honom!
Det var han inte sist!!

En rolig sak var iaf att ställandet som jag har tragglat massa med ..
Senast i onsdags satt det INTE!!
Men vi fortsatte träna det ända till i fredags!
Å ta me tusan, 8 poäng var inte fyskam tycker jag :))

Läggandet kunde han typ inte heller i onsdags!!

Avslutet på inkallningen mjo, han springer förbi mig lite långt innan han vänder upp och sätter sig!

På hoppet så fick jag kommendera 2ggr innan han satte sig ..
Har jag aldrig varit med om ..

Apporteringen, katastrof!
Anton tyckte tävlingsledaren var jätterolig när hon kom med apporten och ville ha den direkt!
Så redan där blev det lite "jaktkänsla" i honom tror ja, för sen när han väl fått den ville han absolut inte släppa!

Helhetsintrycket drogs nog ner rejält pga min ovana och min otroliga nervositet!
Samt på Antons dåliga koncentration idag!
hmmm...

Men 30 poäng mer än sist iaf ..
och ett 3e-pris!

Anton har iaf visat att han kan alla moment utom platsliggningen då ..
så denna vecka kommer all tid gå åt till att träna med MASSA störning!
Mest för att JAG ska klara av att vara som vanligt fast det är massa folk omkring!!
Momenten kan han, en del som ska finslipas såklart..
Men lyckas bara matte hålla sig normal och Anton förstår att han inte SKA nosa, så kommer de bli kanon :)
Ibland önskar jag verkligen att jag hade en tik!
hehe



Behöver träna på:

Att tävla!!!!!!
MATTES NERVER!!! Matte måste våga va sig själv fast det finns folk i närheten!
Massa Störning omkring, ha mera folk på plan när vi tränar, träna på nya platser hela tiden!
Ej nosa!!!!!
Platsliggning, apportering med kommendering.
NYA TAG!!!!!!
Tävling på lördag igen!!

Just nu vill jag inte, men men ..
skam den som ger sig!!!!!!!!

Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Emma

jag tyckte ändå ni jobbade på bra jag :D
täk ställande, kanon :)
Bara dina nerver som sagt...

Postat av: Leila kennelmamma:)

Jag har skickat ett lååångt mail till dig, som jag hoppas ska göra dig lite gladare:) Från min sida, som uppfödare, så vill jag att du ska veta att jag är imponerad över din analysförmåga!! Det är helt rätt väg att gå. Att du avstod platsen tycker jag var helt rätt "tänk" också. Allt det här kommer ni få ordning på, alltså allt det som du vill förbättra. Ett Lp1 kommer. Det är bara en tidsfråga, som jag sag till dig tidigare! Tänk på att du lärde in ställandet och läggandet för ett par dagar sen!!! Hur bra kommer ALLA momenten då bli, när du fått analysera, träna, finslipa dessa nu framöver.....? Du är på rätt väg och du ger dig själv erfarenhet för varje gång och det viktigaste, du lär dig för varje gång och VET hur du ska göra för att förbättra era prestationer! Nerverna är jag säker på att du, så envis som du är, kommer på något vis få ordning på, ju mer säker du blir med momenten och allt runtomkring! Det är faktiskt också en träningssak och ett "störningsmoment" som måste tränas in! Ni gjorde bättre ifrån er än på senaste tävlingen och jag är stolt över att du är ute och tävlar!!
Puss och kram på dig så länge, så hörs vi snart igen!!!
Från din stolta kennelmamma med familj och hundar:)

2007-09-10 @ 09:18:50
URL: http://www.showbusiness.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback