Lördag!

image490

Ja idag var det lördag då !

Anton och jag har massa träning på schemat...
men som vanligt så blir inget som man tänkt sig.

Men de fullständigt struntar vi i och gör de bästa av dagen ändå :)

Först och främst så är lill-matte sjuk så hon kan inte gå ut..
därför blir de snabba träningspass..
Många korta :)
Hon är så pass stor så 15min. kan hon va inne ensam när vi bara är utanför och tränar iaf!
Sen så har husse tagit på sig att jobba extra så vi hade ingen hjälp av honom som barnvakt till lill-matte heller.

Imorse började vi med att träna FOT inomhus. Börjar gå riktigt bra!

Sen så har vi självklart tränat det vanliga..
Att Anton inte ska följa efter mig varje gång jag går ut på balkongen tex.
Det går riktigt bra nu när jag säger "stanna" fast ibland blir han väldigt nyfiken på vad matte gör där ute och kikar gärna ut för att kolla läget ...
image491
haha SÖTNOSEN min :)

Efter att halva dagen gått idag hade inte lill-matte lust att vara hemma längre så hon ringde och övertalade sin farmor om att få komma dit trots att hon var sjuk..
och de fick hon .

Så på eftermiddagen blev Anton och jag ensamma.
Vi tog och skar upp lite korv och gav oss iväg upp till skogen!
Påväg till skogen stannade vi och tränade inkallning!
Funkade riktigt bra..var bara 2ggr han tyckte att han skulle följa efter mig istället för att sitta och väntade på att jag kallade in honom.
Men det var bara att knata tillbaka till utgångspunkten och till sist gick det hur bra som helst.
Han har börjat förstå nu att han ska sätta sig "FOT" när vi kallar in så de går bättre och bättre.
Ca 15m kan man gå för det mesta för att sen göra en inkallning!
Snabb börjar han bli oxå!
Duktig vovve min :) *stolt*

Sen gick vi vidare längre in i skogen och där tränade vi på att helt enkelt gå fint utan att dra och utan att gå framför.
Funkade HUR bra som helst men plötsligt som från ingenstans dök det upp en liten lös löp-tik...
och då blev Anton rejält sugen. Hehe
Men han lyssnade på mig och satt fint vid min sida..
tills hon började retas rejält och studsa alldeles framför oss..
Då gjorde Anton ett ryck emot henne men var snabbt tillbaka vid min sida igen.
Sen satt han lugnt och fint och "bara" PEP lite tills hennes husse kom och tog henne.
Hussen berömde mig för att jag hade så bra pli på min hane :)
"det var tur att du hade koll på situationen" sa han..
Haha ja de tror fasen de..släpper man en löp-tik lös så kan ju vad som helst hända..knäppa människa..

Sen gick vi vidare och fortsatte träna på att gå fint..
Anton riktigt duktig hela 200meter som vi hade kvar hem *rejält stolt*

Väl hemma så tränade vi lite platsliggning..ca 40sek. låg han stilla iaf så det tar sig ...
Körde bara en gång men ska ut och träna mera sen :)

Nu ligger Anton nere i hallen och sover och jag bara väntar på att han ska vakna så vi får ut och träna lite igen!

Har satt upp mål på vad han ska kunna tills på torsdag..
Mycket lättare att planera varje dag när man har ett mål att jobba emot.
I stora drag så jobbar vi ju mot lydnadsklass1 men vi tar små små steg i taget..
Hellre det än att det blir bakslag :)
Anton och jag har de så bra nu och det funkar såå bra med träningen !!
*Glad*

Det blir nog lydnadsvovve av honom med innan det är klart ;)
För jag är envisare än dig Anton - så de så ;)
och det tror jag han insett nu ..

hehe

Nu väntar vi på att det ska bli helt snöfritt här uppe i skogen så vi kan lägga lite spår!
Det är ju bara SÅÅÅÅÅÅ skoj och Anton fullständigt älskar de!
Förhoppningsvis kan vi köra en dag så husse också kan följa med och filma och fota :)

Puss från Anton och Matte !

Fortsättning följer ...

Kommentarer
Postat av: Emma

DUKTIGA ni är som tränar. visst är de kul när man väl kommit in i de? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback