Hårdträning!

Igår var vi på klubben!
Emma, Lina och jag !


Hårdträning för Trazzel och Anton stog på schemat..

Såhär såg planeringen ut :

Gå in på plan UTAN att dra.
Dom får inte hälsa. Ska kunna sitta lugnt med koncentrationen på ägaren!


Sen ska dom få mötas, utan att bry sig om den andra.

Sitt stanna kvar. Inkallning.


Kontakttagande:

Ägarna står med 5 m mellanrum.
Ledaren tar en och en hund och går iväg med dom. För att se hur dom följer en annan männska.
Sen lämnar ledaren tillbaka dom.

Hantering:
Båda har hundarna fot.
Ledaren kommer och kollar tänder på bägge.

Hantering:
Bind hundarna, gå utom synhåll.
Ledaren passerar å ser vad dom gör.

UTSTÄLLNING:
pröva att springa, om det inte är för halt.
Hantering och uppställning.

Kursen gick helt ok tycker jag..

Anton gick jättefint!
Kom på inkallning..
fick inte nåt tokryck å ville hälsa på dom andra hundarna! osv osv..

Allt gick riktigt bra utom EN sak..
Anton bara SKA äta gräs och snö så fort han får chansen-totalt hopplös!!!!!!!!!!!
Så fort de inte händer nåt å de är för tråkigt..då är de "ätande" som gäller ...
Men jag tror till sist han insåg att det var dags att slut med de där...

Här kommer lite bilder från träningen !

image484

image485

image486

image487
Trazzel tyckte de var rätt tråkigt med utställningsträning ! hehe

image488
Lina fick låna Smilla en sväng ...

image489
Till sist så började det ju likna nåt :)


Fortsättning följer ...

Kommentarer
Postat av: Leila kennelmamma:)

Hej gumman!!!
Oj, oj,oj vad här har hänt grejjer!!! Jag har fullkomligt frossat i bilderna, de är helt underbara!! Fick ditt mail idag:) du ska få svar på det och jag ska försöka vara objektiv...men det är svårt!! En eloge till dig som sätter upp planer framöver för er träning och för att ni är så duktiga och tränar regelbundet. En dröm valpköpare helt enkelt!! Jag älskar korten på honom, han utvecklas precis som han ska i den åldern. Han har ett vackert huvud, korrekt ansatta öron, fint stop och perfekta ögon. En smäcker hals, något mycket löst halsskinn. Jättefin front, bra vinklar fram och tillräckliga vinklar bak! Han är slank och fin, vilket jag är mycket tacksam över! När han fått sitt röntgen resultat kan du börja bygga upp honom i takt med att han breddar och växer till sig. Men jag tycker att han är proportionerlig och hans färger och teckningar är perfekta i mina ögon.Det jag inte riktigt kan tyda från bilderna är såklart hans rörelsemönster och hans rygglinje (som ska vara fast och ha en fin linje)jättesvårt att sätta de rätta orden..ska försöka bättre i mailet! Än en gång vill jag poängtera hur stolt jag är över er träning och hur kul du illustrerar det här i bloggen! Sunt tänk och bra mål i framtiden! Det ska bli jättespännande att höra hur det går på nästa utställning och er träning framöver! Än en gång underbara bilder på familj och vänner med:) Men alla får ursäkta...jag har nästan bara ögon för Anton när jag är här och suktar och konstigt vore annars, så fin som han är!

Jättekramar till dig Anna-Karin och hela familjen och en extra härlig kram och puss på nosen till prinsen!
Hälsningar, Leila med familj.

Postat av: Emma

Härligt inlägg från uppfödaren? eller ja antar att det är de =)
Keep up the good work!

2007-03-19 @ 13:30:30
URL: http://tcd.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback