Gemensam träning!

image513

Idag kl 13:00 hade jag och "mina tjejer" (Lina och Emma) gemensam träning i Färila!
Det är Linas hemmaplan så hon fick äran att planera dagen :)
Smilla, Trazzel och Anton var de väl som skulle träna "i första hand" sen va söta lilla Maxi med också..
å så hade vi lånat en labbe som inte Smilla och Anton känner för att få lite extra störning :)

Såhär hade Lina planerat dagen: (kopierar hennes dokument)

Hundträning 22 Mars -07   13.00


Mötande utan att hundarna drar i koppel eller flamsar runt.

Moment Plattsliggning 1 minut, fem meters mellanrum. Hundarna får INTE kliva upp

Moment Inkallning ? forts. på plattsliggning, jag och Anna-Karin går tillbaka  till våra hundar. Emma kallar in Smilla.
Sen lämnar en av oss och kallar in, och sen den andra.

Emma och Anna-Karin har sina hundar sittandes medan jag hämtar Zita, vi ska bara gå förbi, på ganska långt avstånd, för att se  reaktionerna på hundarna, går det bra, kommer vi närmre.    
    
Inkallning med Zita som störning, och plattsliggning medans jag går omkring med Zita.
Moment EGEN träning, tex fot för mig och Anna-Karin, framförgående för Emma kanske?
Utställning Ställa upp hunden, känna igenom varandras hundar, tandvisning, springträning.

Kritik:
Under träningens gång ska vi kolla varandra, och när det är slut ska vi säga tre kritiska saker om varandra, vad man kan tänka på, bli bättre på, vad som var bra m.m m.m


Emma Ta med godis, leksak, vad du nu vill ha till belöning. Kom ihåg att vara lugn och att allt kommer gå bra. Tänk igenom hur du ska bete dej om Smilla skäller eller gör utfall, så du är väl förberedd.

Anna-Karin Kanske ha Anton i långlina? Vara konsekvent på att han inte får resa sej upp under plattsliggning, tänk igenom hur du ska göra om han reser sej upp så att du är väl förberedd.
Ta med godis och ett STORT tålamod.
___________________________________________________________________________________

Dagen gick rätt bra tyckte jag ...
Var lite "flamsigt" där från min sida ett tag, kände att jag inte hade riktig koll på vad jag skulle göra hela tiden.
Vet inte varför de var så men vissa dagar är väl bara såna!
Inkallningen funkade riktigt bra idag !!!
och även att vara passiv...
Jobbigast var nog att gå fint när Zita plötsligt kom..då blev Anton leksugen.. men nä. inga hundar hälsar på varann på våra träningar!!
Trazzel och Anton som alltid varit helt galen tillsammans var jätteduktiga på att "skita i varann" idag tyckte jag!
Dom gick bara några dm. ifrån varann och klarade ändå att låta bli varann!
BRA KILLAR!!

Igår var jag och handlade en apport, så till veckan ska vi börja träna lite med den!
Ska bli spännande!!!! *längtar*

Platsliggningen funkade väl skapligt..Anton är lite kräsen på att lägga sig där de är blött och kladdigt!
Men bara han inser att ligg ALLTID betyder att han SKA ligga så kommer de gå fint :)

Allt känns riktigt bra nu tycker jag!
Och våra gemensamma träningar är jätteroliga, lärorika och BRA!!


Nu kommer lite bilder ...

Först lite busbilder :)
image503 

image504

image505

image502

image507
Är jag snygg nu??

image508
Jag vill framåt!!!!!

image509
hehe mattes fisen SÖT :)

image512
Pappilove´s Peanut "Maxi"

image511
Calista´s Nocturne of Shadow "SMILLA"

Fortsättning Följer ...


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, vilket SNYGGT kort på smilla :P hahaha, fint hon står med frambenen, ett riktigt ståkkort :P haha
men anton blev de snygga bilder på iaf =)

Postat av: Leila kennelmamma:)

Hej!
Vad ni är duktiga allihop! Kul att du hamnat i ett tränings gäng som verkar ha sunda värderingar när det gäller hundträning och en härlig gemenskap! Perfekt!! Ha bara tålamod. Allt lossnar i sinom tid och var hund behöver sin tid på sig för att förstå vad man ställer för krav:)Platsliggning är ett moment som "bara måste" sitta på tävling. Det tar tid och tragglande och ibland får man gå tillbaka till början och ta små bebis steg framåt. När Anton väl förstått att han skall ligga och ligga kvar tills du återvänder till honom och ger ett annat kommando, så kommer det inte spela ngn roll om du går två meter eller hundra meter ifrån honom. Sen...med tanke på hans ålder, så kan man lägga på störningar och stötta honom/hjälpa honom att komma ihåg att han ska ligga kvar. Genom tex ögonkontakt och mkt beröm när han gör rätt! Bara små tankar och tips från mig som liksom vanligt blir så stolt över er när jag läser om era framsteg och era aktiviteter och ett fånigt leende på läpparna när jag ser prinsen stå så fint på översta kortet! Ja...jag vet att jag är partisk...men ingen kan säga annat än att han är så vacker!!! Fortsätt med erat underbara jobb och vi hörs snart!! Kramar till hela familjen och extra pussar på Anton från mig!
/Leila.

2007-03-26 @ 15:55:33
URL: http://www.showbusiness.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback