Solen skiner!

Vi har haft några dagar med massa sol och värme!
Skolan har börjat, sommarlovet är slut ..Tidiga mornar, packning, planering, läxor etc är nu i full gång igen!
Men jag tycker det är jätteskönt när allt går på rutin!
Eller inte allt såklart, men mycket!
Jag gillar att ha tydliga planeringar, välgjorda mål och bra resultat!

Dessa vackra dagar har vi verkligen tagit tillvara på solen!
Med solens varma strålar kommer lyckan in i mitt hjärta ..
Jag är otroligt beroende av väder, och ja, det påverkar mig positivt när solen skiner!

Fick ett underbart mail från min underbara kennel-mamma igår!
Första bebisen ur A-kullen är friröntgad!
HELT UNDERBART!
image815

Jag har hela tiden varit nervös inför Antons röntgen, men inte så jättenervös.
På något sätt känns det som en självklarhet att han kommer bli fri-röntgad...
Självklart ska man inte ta något för givet och självklart vet jag att resultatet kan bli något helt annat ..
Men jag brukar lyssna till mitt hjärta ..
och hjärtat säger mig att det kommer gå BRA!!!!
Inte många dagar tills det är dags för röntgen nu, det ska bli så skönt när det är gjort!

Igår var jag på spårkurs.
Endast teori, utan hund!
Massa bitar föll på plats och ett enormt lyckorus infann sig påväg hem!
Väl hemma tränade vi på att ta apporterna, och ge dom till mig!
10ggr och det funkade klockrent!!!!!!
Mattes duktiga vovve!
Visst, det räcker om han bara markerar apporterna, men nja, jag vill gärna att han lämnar av dom i min hand helt enkelt!
Mitt mål var tydligt och Anton fattade såå snabbt vad jag ville!
KLOCKRENT!!!!!!! image816

Ikväll är det torsdagsträning på klubben ..
Ska försöka få någon som kommenderar mig så vi kan köra igenom hela 1an ..
Förra veckan struntade vi totalt i ställandet ..
Koncentrerade oss på läggandet, helt från början ..
Funkar okej men inte klockrent!
Men det kommer !
Denna vecka kommer jag göra samma sak med ställandet, ta om det helt från början !
Vi får väl se hur det går =)
Men det kommer gå bra och det får ta den tid det tar!
Tänkte även ta och börja lite försiktigt med framförgåendet ...

Det känns så underbart allt nu!
Jag är så otroligt lycklig!

Denna värld av hundar, kurser, tävlingar, träningar etc. passar mig som handen i handsken!
Vem hade trott att jag skulle våga åka på tävlingar och kurser helt ensam för ett år sedan ?
INGEN!!!!!! om du frågar dom som känner mig!
Mitt mål med att skaffa hund var bla. att komma ut bland folk, våga synas, våga höras och våga ta plats!
På mindre än ett år har jag nu med stor hjälp av min underbara hund lyckats!!!!!!! image814

Idag ska vi åka till vår underbara skog några mil härifrån ..
Ska lägga ett appellspår...helt kravlöst ...
Se vad som händer..i stort sett ..
Det känns som det kommer gå jättebra!
Ska verkligen bli roligt att se vad han gör med apporterna!


image818
GRATTIS TILL:
*Leila, för Amadeus superfina röntgenresultat!
Första röntgade bebisen ur A-kullen är Hd:A Ad:ua !

*Maria och Janne som äger Amadeus!
Underbart att få sin ögonsten friröntgad!

*Sandra och Doris till era två 2:a-pris i Lydnadsklass 1!
Ni är såå duktiga!

Oh yes Showbusiness A-kull är på gång!!!

image819


Viktiga datum i augusti:
23/8
Träningskväll på klubben
26/8 Anmäl till Ljusdal, lydnad och utställning!
27/8 Ska jag vara med och vara "hjälpledare" på valpis! Ska utbilda mig till instruktör!
28/8 Röntgen och Ögonlys.

Nä nu ska jag leta mig in i duschen, göra mig redo att möta en ny underbar dag tillsammans med min vove!

Fortsättning följer ...

ps. en liten tråkig sak .. min kamera är inlämnad på lagning ...

Kommentarer
Postat av: Leila kennelmamma:)

Hej gumman!!! Det är så himla härligt att läsa om er träning!! Att det viktigaste är att man har kul och känner att man utvecklas! Den resa som du gjort, från i princip noll till att bli en exemplarisk rottisägare med huvudet på skaft, går inte att beskriva!Tack än en gång för det sätt du förvaltat och utvecklat en liten Anton till att bli stora killen med framtiden för sig! Det ska du ha en eloge för! Det kräver vilja av stål enorm kärlek och sunt förnuft. Ni kommer att gå hur långt som helst och jag bara lutar mig tillbaka och kan med lycka se på!!
Massor med kramar från en stolt uppfödare!
/Leila.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback