Grundkursen på BK har startat ...

Igår var det dags för kurstillfälle nr 2 på Grundkursen!

Linförighet och frittfölj stog på schemat !

Kursen började kl 18:00
9 st hundar av diverse raser..
gråhund, terrier, vorsteh, golden och stövare är några av raserna i vår grupp!
Åldern varierar mycket på hundarna, den yngsta är nog 11månader tror jag..
Den äldsta uppåt 3 år om jag inte minns helt fel!

Dagen började ute på planen..
"Serpentinövningar" där alla står i en ring och man går med sin hund i koppel sickSack mellan dom andra ekipagen.
Anton skötte sig KLOCKRENT!
Hade ögonkontakt med mig nästan hela tiden, de få ggr han tittade åt en annan hund sa jag ett bestämd
"NEJ!HÄR!" och han tittade på mig igen och fick både korv och beröm!
Sen körde vi även en serpentinövning där vi stog på led..
även den funkade hur bra som helst!!

Sen körde vi lite koppelövningar..
Bara gå runt i massa olika riktningar för att se hur bra uppmärksamhet hunden har på sin förare..
Så fort kopplet sträcks minsta lilla korrigerar man med ett ryck..
Anton sträckte inte ut kopplet en enda gång!!

Sen var det inkallning..
och det är ju lite som det är med Anton..
Allt eller inget liksom ...
Första gången satt han kvar vid kursledaren när jag kallade in..
men jag sprang lite bortåt och var JÄTTEROLIG ...
så till sist kom han :) och han galoperade faktiskt tom :)
Nästa inkallning gjordes på samma sätt!
Kursledaren höll Anton i halsbandet, jag sprang bort en bit och kallade sen in honom..
Den här gången kom han i 250km/h tror jag och när han skulle sätta sig FOT så råkade han på nåt vis komma åt min tumme i farten och min tumme skrapades mot en av Antons vassa tänder..
Anton skrek till lite och jag kände smärtan i tummen...
Sen kom blodet!
haha!

Men spela roll??
 Anton gjorde en tokBra inkallning och jag skiter väl i lite blodvite ;)

Jag skämtade med dom andra om att nu kommer de stå i Aftonbladet imorgon:
"Rottweiler åt upp armen på sin förare under grundkurs på Bruksklubben. Resterande deltagare är mycket chockade och nu funderar man på att förbjuda kamphundar på kursen"
HAHHAAHA jag kan bara se de framför mig *Skrattar*
Tur att man kan skämta om saken för jag VET att jag har en superdupermega SNÄLL Rottweiler :D

Sen var det "ligg" som stog på planeringen ..
Inga problems med de alls..
MEN jag ska ta och träna upp farten på läggandet!
Så i veckan blir de massa fartig träning här :)
Men de är svårt att få en "lagom" fart på Anton..
Antingen så tar han saker i sin egen takt, eller så blir han så till sig så han gärna vill "äta upp mig" haha!
men vi ska jobba på det och jag vet att vi kommer lyckas med de oxå :)

MATTES ÄLSKLING!!

Vi fick iaf MASSA beröm efter kursen och jag fick tom höra att Anton och jag var de bästa ekipaget igår!

FAN VA GLAD JAG ÄR!!!!!!!!

Jag kände verkligen att  "Herregud vi kommer verkligen att lyckas på tävling, de här kommer verkligen gå bra!!"

ÅÅÅ jag är så glad!!
min glädje kan inte beskrivas med ord..
Likväl som min kärlek till min underbara stabila duktiga och mycket mentalt starka och "envisa" vovve!

Men du Anton...
Matte ÄR envisare ;)

ÅÅÅ jag är såå kär i min duktiga hund!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*LYCKLIG*

Den 1 maj ska vi ut och spåra kl 10 på morgonen!
FY TUSAN VAD JAG LÄNGTAR!!!!!!!!!!!

2 maj ska vi på utställningsträning

5 maj ska vi på utställning!!
*nervös*


Fortsättning följer ....

Kommentarer
Postat av: Madde Nova och Spectra

Heeej på er!!! Kul att læsa att det går bra før Anton!!!!Fina killen!!!!!!
Ær just nu och kikar på hanen till Nova så ær uppe vid Norska grænsen. Underbar hane!!!
Nova går det uppåt før så stolt øver min prinsessa. !!!
Kanske træffar på er i Ssu`t??? Skall stælla lilltjejen dær men Nova har "vila" då :)

Hørs snart! ha det bæst nu!!! Madde

Postat av: Leila kennelmamma:)

Gör bara ett test för att se om det funkar!

2007-05-08 @ 21:03:11
URL: http://www.showbusiness.se
Postat av: Leila kennelmamma:)

Ok...försöker igen! Testing testing!! Tycker ni är kanon och tack för samtalet sist!! Kramar på er!
/Leila..som sagt..testar bara!

2007-05-08 @ 21:04:18
URL: http://www.showbusiness.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback