Utställning i Ljusdal idag!

myskillen
30.2kg Anton slappar tryggt på sin filt! :)
  (Vägd idag)

Jaaaaaaaaaa... då har vi varit på vår första utställning då :)
!!!!!!!!!!!!!!

Anton blev 2:a.. av 2 valpar...så han blev ju sist då så att säga.
Men han fick grymt fin kritik och jag är jättenöjd för han skötte sig exemplariskt hela dagen!

Massa fina rottisar har vi sett idag och allt har varit jätteskoj!
Även om jag klev upp sjukt nervös imorse- beredd att ge upp...
så ångrar jag inte en sekund att jag höll ut :)
Han är så otroligt cool och lugn och underbar mattes älskling! Sköter sig SÅ bra!!!

Coola Killen
Att slappna av är inte några problem för mattes guldklimpen :)

Vi klev upp vid 7 imorse. Eller rättare sagt jag och Jon. Anton den morgontrötta lilla fisen ville sova meeeeeera. Tittade på oss som att vi var helt galen när vi tyckte att han skulle hoppa upp och tog alla chanser till att få sova liiiiiiite till. hehe
Dimman var tät och man såg knappt 10meter framför sig. 4grader "varmt"  *hutter*
Men vi kom iväg i tid iaf och vid 8-tiden var vi nere på klubben och mötte upp Trazzel.
Trazzel skulle också ställas ut idag men pga DAMP blev det inställt  hehe! Han fick nöja sig med att miljöträna och träna på att vara passiv! Men Trazzel var imponerande duktig idag!
Kika in hos Antons bästis
http://trazzel.blogg.se


Allt gick bra och dagen gick snabbt.
Det blev tyvärr inte så många bra bilder när vi var i ringen- vädret var som sagt dimmigt och halv-mörkt. Under dagen blev det bättre men då hade vi ju redan gjort vårt! :)

Antons konkurent kom och hälsade på oss innan det var vår tur. Han var en fin kille men med mycket ljusare tanfärger än Anton och så var han mycket mera "satt" än Anton. Nästan lite tjock tyckte jag. Han var även lägre och "kortare" än Anton. Han hade inte tappat alla valppälsen än heller så pälsen var långt ifrån lika vacker som Antons. men men... domaren som bestämmer... hehe
Sen så måste ja väl erkänna att jag är en rätt dålig förlorare också ! hihi

Vinnaren
Här är han som kom 1a. Crowhills Cojac exakt 10 dagar äldre än Anton.

konkurenspuss
Konkurenterna hälsar på varandra. Anton till vänster...
Jag vet inte riktigt vad Anton har för stil där. Ser lite lustig ut hehe...

Hej

Inne i ringen gick allt jättebra men lite mera fart skulle ju inte skada. Men det var lika med båda killarna. :) Men det är ju bara bebisar och jag ställer inga krav på min bebis. Det är bara träning.
Stog fint gjorde han och att  domaren Thord Byström klämde och kände på honom brydde han sig inte alls om. Inte alls på något negativt sätt utan han blev lite nyfiken bara :)

står i ringen
Allt känns lite tryggare om man står på mattes fot :)

springer
Hua här kom jag med på en bild men men..det är Anton ni ska kolla på!!!! hehe

båda 2
Här är grabbarna inne i ringen- Anton till vänster Cojac till höger...

bedömning
Domaren klämmer på Cojac och Anton väntar på sin tur...

1an
och här har vi då vinnaren...

Men mattes bebis var vackrast ändå och i våra ögon finns ingen som är så vacker.
Sen får alla domare i världen säga precis VAD DOM VILL! SÅ DE SÅ :)

Fladderöra :P
Tillbaka på filten efter att bedömningen var färdig.
Kolla inte på mina fladderöron säger Anton :P hehe

Matte och husse stolt över den fina kritiken och världens bästa kennel-mamma också stolt :)
Tack Leila för att du är så underbar!!!!!
Å vi har VÄRLDENS UNDERBARASTE BEBIS !!!!!!!!


Här kommer Antons kritik !!!!!

Inoff. utställning Ljusdals brukshundklubb 2006-09-17

Domare: Thord Byström


Mentalitet: Trevligt temprament.

Lovande, maskulin hane.

Bra uttryck. Mörka ögon. Något luftiga öron, ädel hals.

Bra substans och kropp för åldern. Markerat förbröst. Goda vinklar.

Tillräcklig benstomme.

Bra päls och tanfärg.

Rör sig m. gott steg.

Placering 2/2




Kommentarer
Postat av: madelen strandberg

Hej!!det gick ju bra.. Han var ju så snäll och lugn..vilken goding han är lille anton..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback