STOLT MATTE :D

Gissa om jag är stolt nu?
Hur duktig kan min lilla kille vara?


Trazzel har varit här och lekt lite..
Sen när dom åkte tänkte jag att Anton skulle få ta sin första "spa-kväll" här hos oss ;)

Vi gick in, jag ropade in honom i badrummet-berömde honom för att han kom.
Lyfte upp honom (utan protest) och satte ner honom i badkaret..
Satte försiktigt igång vattnet och sa "duktig vovve" ungefär HELA tiden medans jag duschade honom! Duktig vovve var han verkligen! HELT OTROLIGT!!
Jag duschade igenom honom noga och schamponerade honom länge och väl.
Hela tiden sa jag "duktig vovve" för de var han verkligen, pussade på honom och klappade och berömde. Han försökte komma ur badkaret två ggr men då sa jag bara bestämt nej och satte ner hans tassar igen och fortsatte säga "duktig vovve"
HERREGUD så duktig han var! Jag är såå imponerad!!
Sen lyfte jag upp honom och torkade honom noga och länge med handduken och inga problem de heller! Jag är så imponerad så jag finner inga ord!
Kammade honom också och de gick sådär, de gick bra men han var väldigt sugen på att äta på kammen så jag gjorde så gott jag kunde. Men BRA gick de!
Ja jag är så stolt över min lilla prins!!
Undra hur många ggr jag sa "duktig vovve" men de var han värd!! MINST SAGT!! :D
Godis fick han lite också nu och då som belöning för att han var så otroligt duktig!

Försökte även att försiktigt torka honom med hårblåsen, men det gick mindre bra..han blev rädd av ljudet. Så jag stängde av den och lät honom nosa på den och så, så han skulle förstå att den inte var farlig. Men sen försökte jag inte blåsa honom mer. Tyckte han varit så otroligt duktig ändå och såklart lilla bubben blir lite stressad och orolig ändå eftersom de var första gången. Så hårtorken får vänta till nästa gång!

Sen tog vi fram tops och gjorde rent öronen och han var lika duktig då, mest bara lite förvånad över vad jag höll på med. Men han fick vara med och nosa och vi pussades och jag berömde honom hela tiden. Så de gick KANONBRA de med! Han är DUKTIG min KILLE!! :D *Stolt matte*

Sen blev han totalt sjövild efter badet så vi tog och knatade ut en sväng för jag anade att han var bajsnödig. Jag hade helt rätt i de, så han uträttade sina behov, sen gick vi in igen och nu ligger han här totalt utmattad och sover bredvid mig i sängen..
mmm sängen. .bärbar dator-såklart ;) *Kan inte leva utan* hehe

Han är så mjuk och ren och fin och alldeles blank i pälsen nu!
Mammas älskling!!
*kär*
:D

Nu skulle kennel-mamma fått varit här och snosat på dig mitt lilla bustroll!

Saknar Leila, det vore så kul att träffas igen och se vad hon säger om lilla Anton och hur han utvecklats osv. Skulle vilja sitta och prata och umgås en hel dag. Vi får väl se, vi kanske kan ta en mini-semester dit i sommar. Det vore så undebart :D

Annars har väl dagen "flytit-på" som vanligt.
Fika-främmande, liten promenad-på Antons villkor såklart, men OJ så duktig han börjar bli på att gå i koppel också :)
Kontakt-övningar
 såklart och det har går bättre och bättre hela tiden :)

Sista dagen med axelur också idag, så nu hoppas jag att jag slipper se någon mask igen!
Han har varit GRYMT duktig på att käka axelur med. Inga problem alls!

Inga bilder från idag tyvärr, då grannen "lånat" hem sin kamera igen :)

Nä tack för oss för idag..

Fortsättning följer...
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback