Morr, bus å avmaskning

Ja ännu en dag har snart passerat.
Varit hem till mamma och ätit grillspett-jättegott!
Anton och Grynet busade och härjade på som bara den. När vi hade ätit klart och typ nästan var påväg hem, då somnade Anton pladask under bordet på altanen! hehe

Men vi bar honom till bilen och åkte och hälsade på lillasyster och Trazzel :)
Där var de FULL fart verkligen! Trazzel är totalt överlägsen Anton...och dom busar på som två galningar.
Vi lyfte dom ifrån varann lite nu och då så dom inte ska bli allt för uppstressade.

Lillasyster och jag tog upp Anton och klippte klorna på honom, så GRYMT duktig lilla älsklingen!
Sen var lillasyster gossjuk på Anton, så hon lyfte upp honom och satte honom i knät. Där sitter han helt lugnt och snällt å så bara "Pang"  typ så morrar han, visar tänderna och nyper tag i hennes kind :/ Är glad att jag har en lillasyster med mycke hundvana!
Inge kul beteende iaf, men jag håller på att jobba för att få bort de.
De kanske tar lite tid, för jag är inte villig att använda våld. Men sen han väl lärt sig vad som gäller så tror jag inte han kommer göra det så mycke mer.
Använder man våld får man ju bara en rädd hund, och de är ju inte riktigt vad jag eftersträvar iaf. Han ska veta att de är vi som bestämmer, men han ska verkligen inte vara rädd för mig!

Han morrade som bara den åt mig två ggr idag också, samt bet mig i handen en gång. men som sagt..förhoppningsvis får vi ur honom det tids nog. Eller förhoppningsvis..jag SKA ha ur honom de!
Jag ska gå på bruksklubben och förhoppningsvis också kunna ställa ut någon gång för att se hur de går och massa annat skoj!. Då kan man inte ha en hund som morrar och tror han äger hela världen! Icke sa nicke!

Nu ligger han här i sängen med mig och gnager på ett ben.. min underbara pojke!
Så fin!! och SÅÅÅ gosig!
Ni ska bara se honom när han ligger på min arm och gosar i sängen..

ÄLSKAR DIG ANTON!
Jag är så glad att jag har dig!

Mums
Grynet är snäll och lånar ut sitt goda ben, men hon ligger nära och kollar så de går rätt till! hehe


Kommentarer
Postat av: noffe

hej igen
har bytt adress fr hexa.abus.dinstudio.se till rottweiler.dinstudio.se

2007-08-15 @ 16:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback