Midsommarafton

Ja idag var de då midsommarafton..
Sov länge imorse, trött som fasen.. Darlingen var ut med Anton..utom första 2ggr då var jag ut. Men sen somnade jag om..och sov som en stock.
Vid 12-tiden gick jag iaf och duschade.. så vi gjorde oss klara allihopa och åkte på Färila till Staffan och Maggan. Anton var lös hela tiden där och det gick jättebra. Stor härlig tomt och massa åkrar och högt roligt gräs osv.
Staffan hade gjort en rolig sak på jobbet. Han hade gjort en pinne som man sticker ner i marken och på den sitter en tennisboll i ett snöre, så kan man ju slå på den med racket då och bollen åker runt runt. Ni förstår nog vad jag menar.. hihi..
GISSA om Anton ääääääälskade den? Tror vi måste skaffa en sån nästan ! :D


Fin pojken
Kollar in bollen som snurrar runt runt...

Snart så...
Anton spanar på bollen som SNART är nära honom...

På g
Här kommer den...

NU  jäklar
Här ska du få...

Fångad
Där satt den!

Ja bilderna säger väl mer än 1000 ord.. roligt var de! Hehe!

Trött
Man måste vila lite också :)

Sen sprang han runt där och busade och myste och hade allmänt skoj nån timma.
Å äta sten är ju SÅ gott..till matte och husses stora förtret.. :/
Morrade skapligt åt mig idag när jag skulle pilla ut en sten ur munnen på honom.. Men men.. ska inte tro att jag ger mig :)

Sen vi hade varit där ett tag så åkte vi och hälsade på mamma, pappa, lillebror och Grynet.

Grynet och Anton har lekt förut och det brukar gå rätt vilt till.. eller vilt men mycke fart.
Grynet är GRYMT snabb, vet inte om de är BorderCollie´n i henne som gör de.. far fram som en raket iaf! Fatta att bebis-Grynet snart är ETT år...tiden går fort.. hon har varit "min" bebis i ett år nu snart..
Å så kommer man första gången med Anton och VART tog bebis-Grynet vägen? :S
Hon var ju stor som ett hus :S å världens längsta nos! haha!
Tänk så "blind" man blir när man är med en hund så mycke. Har verkligen tyckt att hon varit så liten hela tiden  :S
hmm..
Min dotter kände inte ens igen Grynet första gången vi träffade henne sen vi hade skaffat Anton! haha!
Så de var inte bara jag som varit blind och sett henne som en bebis!

Vid 17-tiden åkte vi hem. Anton TOTALT slut!
Grynet och han härjade verkligen som galningar. Men Anton FÖRSÖKTE ligga ner, men Grynet hämtade leksaker till honom hela tiden, hon ville ha fart på honom igen :)

När vi kom hem så skar jag upp lite filé och la i marinad och började göra iordning för kvällens grillning. Anton fick mat och sen har han sovit, sovit och sovit i stort sett...
SÅÅÅ trött!
Ligger här under bordet och snarkar som tusan nu..

Mats, Madde och Rickard har varit här och grillat och ätit med oss. Trevligt trevligt :)

När Jon var ut med Anton innan han somnade om, så bajsade han och Jon säger sig ha sett en MASK i bajset :/
Så jag har mailat uppfödaren så får vi se vad hon säger. Blir väl att sätta honom på en avmaskningskur antar jag!

Hoppas nu att ni haft en trevlig midsommar allihopa!
och INGEN SVENSK MIDSOMMAR UTAN REGN..tydligen!

Vackra
Väntar på att få godis :)

Grynet&Anton fina
Fina vovvar!

Anton&Grynet
Anton och Grynet ligger och kikar på varann! :) så fina så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback