Lite svalare..

Anton myser med pappa
Anton myser med husse första dagen hos oss 11/6 2006

Åh ÄNTLIGEN har de varit en dag som varit LITE svalare iaf!
Känner verkligen att jag behövde de nu! 
Jag älskar verkligen sol i vanliga fall, men nu är jag små-krasslig, förkyld å så..då är det inte skönt med stekande sol.

Anton sov läääänge imorse.
 Väckte mig 7:20. Klev upp och gick ut och kissade. Husse kom ut han också. Husse är riktigt sjuk han, tandvärk! En visdomstand som växer galet, rejäl inflamation! Kinden är dubbelt så stor som den ska vara :/
Efter att vi hade varit ute en stund så gick vi in och åt lite mat och sen ut och busade lite igen.
Husse stack till tandläkaren och vi gick och la oss och myste. Somnade om SÅ skönt både jag, Anton och min kära dotter :)

Redan ifrån början var det bestämt att Anton inte skulle sova i sängen med oss...
I förrgår så lyfte husse upp Anton i soffan och gosade med honom. Efter det så står Anton på bakbenen och vill upp i både soffan och sängen.. hmm..
Vem kan motstå en underbar bebis som tittar med tindrande valpögon och bara ber om att få komma upp och gosa?
INTE JAG! Så from. igår så får Anton ligga i sängen med oss! hehe!
Men han brukar inte ligga så länge. Det blir för varmt och han hoppar ner och lägger sig antingen på sin bädd eller under sängen som verkar vara en favorit-plats, för där har han legat ända sen första dagen. Beror nog på att det är svalast på golvet där :)

Husse har varit hemma hela dagen, så jag har passat på att ha lite tid för mig själv idag. Första dagen som jag gör något utan Anton. Jon har ju jobbat varje dag sen vi kom hem så det har blivit mycket ensam tid för  Anton och mig.
Men idag passade jag på att smita iväg en sväng.
När jag kom hem igen var Anton och husse ute och SHIT vad glad Anton blev när han såg mig! hehe!
Kändes i hjärtat de *myser* :)

Anton och jag har faktiskt haft en liten konflikt idag också.. eller vad man ska kalla det!
Anton hade lite rymmnings-tendenser idag, smet från gården och vägrade lyssna när jag ropade på honom. Så då lyfte jag helt enkelt upp honom och tänkte bära in honom. Hellre de än att man tappar humöret, för jag tror inte det är nåt som hjälper!
Våld och hårda ord är ingen uppfostrings-metod jag tänker använda mig av! Varken på barn eller hundar eller nåt annat!
Men OJ så arg Anton blev på matte!!
Morrade, skällde lite och naffsade mig på kinden och i MIN TUTTE
:P
Men han ska inte tro att jag ger mig, så jag fortsatte bära honom och satte in honom och stängde dörren. Jon var inne så han fick vackert hålla sig inne med husse ett tag!

Sen var vi ute igen och busade på lite som vanligt. Snusade lite på katten Turbo också. Turbo är den coolaste av våra katter och han låter Anton komma riktigt nära! Kul att se på dom, så nyfikna på varann men ändå reserverade båda två. Anton kom lite för nära, lite för snabbt idag. Så då klappade Turbo till Anton lite försiktigt på hakan, men utan klor som tur var.
Anton sa inte ett knyst utan fortsatte bara kika på Turbo. Så söta så!

Nu har vi nyss kommit in efter att ha varit ute en sväng igen.
Satte på Anton halsbandet och för kuls skull testade jag med kopplet. Gissa resultatet?
mm.. han satte sig och VÄGRADE gå! Men jag lockade med lite godis och massa beröm.
Så några steg tog han allt! Men sen kopplade jag lös honom och lät han gå med bara halsbandet och det gick riktigt bra idag :)

Nu ska jag ta och gå över till grannen en sväng.
Anton ligger nedanför sängen och sover och husse ligger i sängen med stor kind och svettas och har ont *lider med*

Vi hörs kära läsare!

Fortsättning följer...

Sitter fint
Anton sitter fint! 12/6 2006


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback