Dagen före midsommarafton

Kompisar
Turbo och Anton går faktiskt RIKTIGT bra ihop! *glad*

Torsdag idag. Vaknade vid halv 8 och reagerade på att alla sov än.
Jon gick ut med Anton och jag somnade om igen...

Anton har varit HELT GALEN idag!!
Rullat sig i rabatterna, grävt i rabatterna, rullat sig på gräsmattan och i vattenpölarna, rymt ifrån gården, morrat och bitits lite..
Ja riktigt busig med andra ord!
När han stack från gården så vägrade han komma tillbaka så jag gick och hämtade honom. När jag lyfte upp honom så gav han ifrån sig morrande ljud och försökte bita mig i armen. Jag fortsatte bar honom och sa åt honom på skarpen. Satte ner honom på gräsmattan där han får vara och sen var det frid och fröjd. Husse var borta några timmar och Anton blev jätteglad när han kom hem.

Igår knäppte vi MASSA nya kort och filmade lite!

En liten rolig sak igår...
Jon och jag satt på balkongen och rökte, så kommer min dotter ut och säger :
"Jag har gjort kontakt-övningar med Anton"
Hon har kollat på "Skaffa Valp-filmen" för barn som vi fick när vi köpte Anton :)
Hon har inte sett den en, två eller tre ggr. snarare 20. Så hon kan ALLT om hundar nu.
Hon memorerar allt som sägs och slänger ur sig en del fina kommentarer därifrån lite då och då.
Mammas duktiga tjej :)

Nu ligger Anton och sover här under bordet, och är helt slut efter dagens bus.
Jag räknar med att han är minst lika busig när han vaknar igen :)

Är de vanligt att en valp morrar när den inte får som den vill?
hmm..

Aja, de gäller nog bara att vara bestämd och att ge massa kärlek.. hoppas jag! hehe

Nu ska jag lägga in lite bilder här :)

Vackra
Min fina dotter och vår fina Anton :) 060621

Anton och Lina
Så fina tillsammans :) 060621


Lillmatte över kontaktövning
Lill-Matte övar kontaktövning med Anton 060621



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback