20 Juni en Regnig dag

*Gäsp*
Värsta slövädret idag!
Vaknade någon gång inatt av att regnet slog som spön i backen, jäklarns vad det regnade!
Men somnade om ganska snabbt igen.

Anton väckte mig vid 7-tiden och vi gick ut och kissade. Han hade rätt bråttom in igen, regnet var inte så mysigt. Så vi gick in och gjorde lite mat och åt och sen ut igen. Jag satte mig på bron och läste tidningen medans jag inbillade mig att Anton skulle uträtta sina behov. Men han tyckte det var så mycket trevligare att sitta på bron och busa med min tidning.
Men efter en stund gick han iväg och kissade lite men sen ville han in igen. Han som brukar bajsa flera ggr på morgonkvisten, men idag var de bråttom in igen.
____________________________________________________________________________

Då har nästan hela dagen gått..klockan är nu 19:17..
Ser att de sista jag skrev om var regn och bajs :/
Och ja, dagen har nog fortsatt i bajsets och regnets "tecken" hehe

Anton har sovit i stort sett hela dagen. Bara varit upp och ätit lite mat.
Regnet har kommit och gått mest hela tiden.

Vi har varit lika slöa som Anton.
Lill-matte har varit på dagis till klockan 15, husse har sovit och jag har gråtit och varit ute och åkt lite. Mjo gråtit, har jag faktiskt gjort..efter allt som hänt, så har ja mått ganska bra nu ett tag. Men idag så "rasade" de igen. Så jag hoppade in i bilen och åkte en sväng, som jag brukar göra när jag mår dåligt.

Kom hem och hämtade Lina på dagis. Regnet hade uppehåll just då så Lina hoppade på cykeln och drog iväg. Cykla är visst de bästa som finns för min lilla femåring :)
Anton var ute och busade med husse, men vi gick in ganska snart igen.
Anton la sig och snarkade under sängen, sen dess har han sovit i stort sett.
Han vaknade vid 18:30, då gjorde vi iordning lite mat, regnet ÖSTE ner. Men eftersom Anton hade sovit så länge så tänkte jag att det var säkrast att ta ut honom även innan middagen. Pyttsan, tror ni han ville ute i spöregnet? ICKE!
Så vi gick in och Anton fick sin mat. När han ätit klart så skulle vi gå ut igen då..
Men...när husse är halvvägs inne i köket så säger han att Anton nog inte behöver gå ut.
BAJS!! MASSA Lööööööööös bajs, på mattan och på golvet :/ blä.. Bajs är inte min starka sida :P hehe!
Jon var snäll och torkade och skurade och jag knatade ut med Anton. Men han ville inte kissa eller något nu heller. Regnet slår fortfarande som spön i backen och vår lägenhet luktar Anton-bajs! hehe
Men men, han är förlåten och han fick inge trät. Han har ALDRIG gjort inne förut, och han har faktiskt bott här över en vecka, och han är ju bara en bebis!

Vid närmare eftertanke... skulle ni vilja sitta ute i spöregnet och bajsa?
Nä va? hehe

Anton tycker ändå lite om när de regnar..för om han springer ute i regnet en sväng så får han ju torka tassarna på den stora rosa handduken, och den- DEN är rolig den om man heter Anton Persson! :D

Nu till något helt annat. Något som gjorde min tårfyllda dag bättre.
Leila- dina ord.. TACK!! DOM VÄRMER!!
*glad och varm i hjärtat*
Jag är glad att min intution hjälpte mig än en gång här i livet! Kunde inte hittat en bättre uppfödare!
Nu säger jag inte att hon är den enda bra uppfödare som finns. Men för OSS, våra krav och vår personlighet så är dom de allra bästa!
 *SÅ GLAD*!!!

Nu kommer blöta Anton och husse in efter en liten tripp till soptunnan. Ja..han fick så lov att gå ut i spöregnet. Följa husse och kasta bajspåsen. Nåt straff ska han väl få för att han spred den hemska odören i vår lägenhet? hehe!

Nu torkas tassarna på den roliga handduken och bajslukten försvinner sakta men säkert.
Men regnet öser fortfarande ner..
Men vad gör de?
 
*glad ändå*

hmm..
kom just på att vi inte har knäppt några kort på en hel vecka..
min kamera är ju så kass så vi brukar låna Mats och Maddes! Så jag ska nog faktiskt gå dit NU och hämta den, för OJ vad guldklimpen har växt!!!

Men har faktiskt några kort på min kompis Åsa och Anton...syns inte SÅ bra där hur mycket han vuxit men lägger in nåt iaf.
Sen så har min kompis Hanna knäppt lite kort på honom också, men dom har jag inte fått skickade till mig än.


Gose bebis
Anton 060612

Åsa&Anton busar
Åsa och Anton busar 2006-06-19

Anton&Åsa
Undra vem som ser ut att mysa mest? hehe

Nu är klockan 21:04 och vi har varit och lånat kameran. Så resten av kvällen och imorgon blir det MASSA nya kort knäppta :)

På återseende...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback