Veterinär, morr och värme

Idag har Anton fått sin 12v-vaccination. Gick jättebra, inte ett knyst!
Fast han morrade när jag skulle lyfta honom.
Veterinären tittade skarpt på mig "de där måste du ta ur han snabbt"
mmm eller hur, va tror dom vi jobbar med hela tiden? :/
Annars sa dom inget spec. Dom var rätt stressade så dom gav typ bara sprutan och sen fick vi åka igen. Lika bra de för det var så satans varmt där!
Var andra hundar där också. Anton var duktigast av dom alla! Dom andra skällde och pep och ville fram och hälsa. Men jag sa åt Anton att sitta och han satte sig fint bredvid mig och var tyst nästan hela tiden, pep och skällde till en par ggr. efter att dom andra hade låtit hur mycket som helst..

Asså de är faktiskt så, Anton är världens sötaste, underbaraste, gulligaste och gosigaste bebis.
MEN just när det gäller att lyfta honom så blir han TOK-förbannad...eller ja, kanske inte rätt ordval men han säger ifrån på skarpen och visar att han ogillar de genom att morra, skälla och hugga efter en.
Vad gör man?
Säger ifrån, morrar tillbaka, tar tag om nosen (inte så de gör ont) tar tag i nackskinnet ? Vad? :/
Det är ju så synd att han ska va så, eftersom han annars är så j-la underbar på ALLA sätt!

Men vi ska lyckas! JAG GER MIG INTE! Anton får ge sig- jag VÄGRAR!
:)
Matte älskar dig bebis!


Vacker kille!
Kan man bli vackrare? 060707

Fortsättning följer..

Kommentarer
Postat av: Leila kennelmamma:)

Hej Anton! Nu har jag en ny hemside adress!
Den är fortfarande under ombyggnad men jag hoppas att snart kunna lägga ut bilder på dig så alla ser vilken snygg kille du är! I framtiden så ska jag skryta med dina resultat där med!
Pussar och kramar från din kennelmamma:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback