Ingen bra dag.. men oxå rolig :)

Jag är på så dåligt humör :(
Är väl den trevliga kvinno-veckan på g.. :'(

Var på första valpkursen idag...
Inte det var kul ens :( Hade en alldeles för dålig dag..och så kände jag mig rätt utanför.. massa fågelhundar, å så Anton.. Blev ju inte bättre av att ledaren själv har fågelhundar å är galen i jakt :/
Åkte ifrån kursen gråtande efter halva tiden...
*känner mig värdelös*
Ja.. man kan inte göra mer än sitt bästa och jag pallade de inte :(
JAG ÄR KASS!!!!!
Men om en vecka börjar kursen "på riktigt" får hoppas ja mår bättre då..
Funderar om jag ska söka mig till Järvsö Bruksklubb och höra om dom har någon valpkurs på g där..

åååå va värdelös ja känner mig!!!!!!!!!!
FAN FÖR MIG !!!!!!!

Till något MYCKET roligare...
Jag har sett en STOR och SNYGG rottis-kille i Färila! Där jag bodde förr.. bara typ 2 mil härifrån..
Han ser HELT underbart vacker ut!!!
Det är nyinflyttat folk som har honom...
Jag har sååå många ggr velat stanna och vara nyfiken och höra vart han kommer ifrån och vara allmänt nyfiken. Men en feg sate som man är så har jag inte gjort det. Men PRATA kan jag iaf..så idag gjorde jag slag i saken.. tog med mig Anton, hoppade ur bilen och gick förbi huset. Dom satt ute på bron och jag stannade på vägen och sa hej och frågade om vi fick hälsa :) Det fick vi :)
Väl framme såg jag att han faktiskt var ännu större och ännu snyggare än jag sett förut! hehe!
Hon sa "Ååå vilken fin valp, hur gammal är han" å jag berättade..å så säger hon "De här är också en valp-han är bara 11 månader"
CHOCKAD!! Han va ju hur stor och snygg som helst!! hehe
ÅÅå han blev SÅÅÅ lycklig när han fick hälsa på Anton.. Då märkte jag att det var en valp.. han pep och ville busa å gosa hela tiden. :) SÅÅ FIN!!
en riktigt super-social hane som verkligen ÄLSKAR alla andra hundar berättade hon..
och så till den "känsliga" frågan... vart kommer han ifrån, är han reg. osv..
GISSA OM CHOCK NÄR HON SÄGER.... (sitt ner nu) :P
Han kommer ifrån Addemans!!!!!!!!!!!!!!!!
VAFAN!! jag höll på svimma!! hehe

Hon berättade att dom hade tagit över honom när han var 6 månader...
Jag frågade vad hans föräldrar hette men de mindes hon inte då...så jag antog att dom var släkt iaf :)
Han hette "Adde" sa hon.. men de "kändes" inte rätt så ja fråga va han hade för kennel-namn..
men de mindes hon inte heller... aja..söt å GRYMT snygg var han iaf..
Jag berättade vad Antons mamma och pappa hette och vart han kom ifrån osv..

Nu är jag hemma och självklart så måsta jag ju forska lite i detta här med "Adde" :)
Jag började på Addemans hemsida men inget resultat..så jag tog skk-hunddata till hjälp..
jag söker på "Adde" och rottweiler... fick upp en 2 sidor tror jag de va.. en hel massa hundar...iaf..
Visste att han skulle vara född 2005...letade och "kollade in" några vovvar, sökte vidare och så såg jag en kull med bara namn, inga kennel-namn före och så...så ser ja en hund som heter "cato" min pappa hade en hund som hette de. Så av ren reflex klickar jag på den och VILKEN TUR jag har..ägare: "Roger... Kårböle" De var ju han!!!
och GISSA Vem som är pappa till Cato "Adde" ???? Jo Antons pappa ! FRÄNT :)
Mamma är Addemans Razzia... ja har inte snokat så mycket men såg iaf att Razzia är en syster till Bettys Robin :) FRÄNT FRÄNT!!
SÅÅÅÅ liten by som Färila.. där jag bott hela mitt liv.. har inte sett en enda rottweiler där någonsin...ca 6000st bor det i Färila...
Så flyttar de hit nytt folk, köper min bästa kompis Benthes ena hus och med sig har dom en SNYGG rottis..som jag kollat på flera ggr å så är de en HALVBROR till våran Anton..
SÅ SKOJ!! :D


Hund: S64155/2005  Cato
Ras: rottweiler
Kön: H
Storlek:  
Hårlag:  
Färg: Svart m bruna tecken
          
Födelsedatum: 2005-08-19 
  
ID-nr:  
Chip-nr: 968000004276891
Far: S18357/2003 Pacco Aus Der Wildnis
Mor: S50476/2002 Addemans Razzia
Liksom 2 halvsyskon SÅ nära varann- i en sån här liten by är det inte vanligt med rottweiler... Jag vet av typ 5 st...
å så blir de nu 2 halvsyskon SÅ nära!!
Coolt Coolt :)

Ja Världen ÄR tamefan HUR liten som helst :P
Ska dit och knäppa kort på dom tillsammans någon dag :)

Fortsättning följer..

Kommentarer
Postat av: Leila kennelmamma:)

Hej på er!!
Stackars dig A-K som mår dåligt och tyckte att det kändes helt fel på kursen!!! Jag säger alltid att man skall lita på sin magkänsla, den har ofta rätt. Känner du dig så efter kursen är ngt fel!!
Det är viktigare än man tror att man har att göra med människor som "man klickar" med.Finns det möjlighet att byta kurs och kursledare? Kanske ngn som vet om det finns "rottisfolk" på klubben som kan hjälpa dig? Nu bor ju ni lite i glesbygden..men andra har jag rekommenderat att just åka runt på klubbar och ge det tid att hitta rätt! Det säger de flesta ger mest i slutändan! Likväl som kursledaren är en person man har största respekt för och hans/hennes utlärning verkligen fastnar och funkar, likväl skall man kunna ta en fika ihop och prata hund, eller hur?
Nej, du ska inte må dåligt!!! Det här som du sett så fram emot! Jag finns här och är det något jag kan hjälpa dig med så ring!! Krama massor och pussa jättemycket på Anton och hälsa familjen så hörs vi snart:) Stå på dig!!! Gud...nu glömde jag ju kommentera den otroligt roliga historien om hunden med Addemans linjer!! Vad världen är bra liten!!! Ska bli jättekul att se kort på dom ihop:)
Nej..ska sluta nu, men ring om det är ngt och puss på er!

/ Leila med familj


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback