Hett Hett

Oj oj vad hett det varit idag! mums! *älska*
De är ju så underbart med sol och så underbart att bli brun! :D

Anton lider inte direkt av värmen, men han är ju slö. Men de är ju naturligt. 
Han vill inte så gärna gå in utan han ligger hellre i skuggan ute.
Men jag tar in honom lite ibland för man blir ju lite orolig att  de ska bli för varmt..
De är ju varmare ute än inne liksom...

Igår somnade han tidigt på kvällen så vid fem imorse vaknade han och var pigg. Jon klev upp och dom gick ut en stund men sen kom dom in och la sig igen.
Vid halv 8 var de full fart här på Anton och lill-matte så då blev det ut och kissa och så igen.

Vad har hänt mer idag då..
Trazzel har varit här och busat lite. Trazzel älskade Linis pool och sprang i och ur den en massa..hela han var helt dy-blöt. Anton var lite mer försiktig, doppade ner huvet lite och framtassarna men inte mer än så :)
Bajsat löst som BARA den har Anton gjort, två ggr på rad. Blev 2 pölar :/ Vet inte om de är värmen eller all satans lera, jord och gräs han äter. Förhoppningsvis har magen stabiliserat sig tills nästa bajs-time. Annars blir jag orolig, dom torkar ju ut så lätt dom små.. Vi får väl se! Hoppas de blir bättre!

Två av våra katter har ögoninflamation, jag hoppas verkligen inte Anton får de! Vore inte skoj!
Imorgon ska jag ringa vet. iaf. boka tid för Antons 12v.-spruta.
Han blev ju 11 veckor igår vår lilla guld-klimp!
När vi ändå är där hos vet. så tänkte ja att dom skulle få "kolla igenom" han lite, bara kolla temp osv. Så att man får svart på vitt att allt är bra och så..
Sen så ska jag försöka få recept på en till salv-tub till katternas ögon också.

Nu ligger Anton och sover här under sängen. Somnade tidigt ikväll också- han har iofs sovit mest hela dagen.
Jaga sopen och skurmoppen är SÅÅÅ roligt tycker Anton, och vad tror ni jag tycker?
Jag som är städ-beroende. Städningen är inte lika enkel längre. hehe

Imorgon får vi främmande av en vit schäfer :)
Jons mamma och låtsaspappa och Jons syskon och Boss kommer och hälsar på.
Ska bli skoj att se vad Anton tycker om den "isbjörnen" :) Boss är iaf jättesnäll och kommer nog funka hur bra som helst med Anton.
Träffade förresten en annan hund här i området igår-Hampus. Dom snusade och nosade på varann och gick jättebra tillsammans. Anton tycker mycket om andra hundar.. än sålänge iaf! hehe

Grattis också till Madde och hennes katter som det gick JÄTTEBRA för igår på utställningen! *avis*
Kolla in hos dom på http://www.minakatter.blogg.se

Jag vill också ställa ut och se hur det går.
Kommer ställa ut Anton här på bruksklubben i sept. *längtar redan*
Längtar till valpkursen gör jag också! SOM BARA DEN!! Efter valpkursen tänker jag gå fortsättningskurs och efter det blir de grundkurs i lydnad.
Lydnad är verkligen nåt som jag skulle vilja tävla i.
Hoppas Anton tycker det är skoj, då kommer vi komma långt ;) För man är ju två om det :)

Annars så tror jag spår är nåt som kommer passa honom, han älskar att nosa. 
Nosen är nere i marken mest hela tiden och gömma saker och leta dom är han bra på redan..
och de blir ju bara bättre och bättre :)

Vi hörs!

Kram från oss!

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback