Full fart!

86391-9186391-90
Första bilden är tagen första dagen Anton bodde hos oss...
Andra bilden knäppte jag igår..

Båda bilderna tagna när Anton går vid husses ben :)
Anton har ökat ca 5kg sen han kom hit.. har tyvärr inte haft möjlighet att väga honom exakt.
Men ca 4,5-5kg har han ökat iaf..
och han har verkligen blivit stor och blir bara finare och finare för varje dag!
Döm själva :)

Mja här är de full fart kan jag lova! Det låter mest hela tiden här!
hehe

Efter att jag hade skrivit klart igår så tog vi då kvälls-promenaden..
Gick jättebra! De är bra för Anton att ha en till vovve att gå med, lite draghjälp :)
Men Anton har blivit så grymt duktig ändå att gå i koppel-förr satte han sig, eller la sig mest hela tiden.
Nu knallar han på! Med nosen djupt nere i marken mest hela tiden! Allt luktar ju bara sååå gott! hehe
Märker mer och mer för varje dag hur mycke mer motion han behöver.

Vi var ut en gång till också vid halv ett-tiden tror jag det var.
Båda vovvarna var jättebusiga då med. Men sen blev det in och sova. Eller jag FÖRSÖKA sova.
Grynet studsade upp och ner i sängen mest hela tiden.
Skällde och busade och härjade. Så fort den ena slappnade av, så var den andra dit och försökte få igång den som ville vila.
Men vår coola lilla älskling bestämde sig till sist för att sova.
Så det blev rätt lugnt efter många om och men.
Precis när jag höll på somna så började Grynet tok-skälla åt något :S
Vi som inte är vana vid skällandet flög rätt högt båda två tror jag. hehe.
Grynet hörde ju något ute :/
Sen skällde hon några ggr till och upp och ner i sängen, hade svårt att bestämma sig för hur hon skulle sova osv.
Men till sist somnade hon iaf.
Dom sov ända till kl 8 imorse tror jag :)
Älsklingen gick ut med dom och sen var de dags för mat osv.

Vid 11:30 gick darlingen iväg till jobbet och lämnade oss ensamma.

Vi satt ute ett tag men sen kom det några bråkiga barn och skulle klappa å dona så då blev jag irriterad och gick in. hehe!
Väl inne-FULL FART!!

Men sen somnade dom en halv-timma eller något.
Tills telefonen ringde-då var Grynet på g igen. Hon har verkligen svårt att slappna av :/
Men hon är ju alltid med mamma på jobbet och så, hon är liksom van att det rör sig hela tiden.
Nyttig träning för henne de här.
Bra också för henne att Anton är så lugn som han är.. för då får hon ju tråkigt ibland-och det behöver hon lära sig!

Jag och darlingen satt och pratde lite om det imorse-tänk om det hade varit Grynet och Trazzel som skulle bo ihop en hel vecka! hehe!
Men han är så rolig Trazzel-sån jäkla fart på honom.
Igår när vi var och badade halkad han och slog hakan rätt rejält. Han stannade och tog de lugnt och ruskade på huvet några sekunder. Sen var de full fart igen. hehe!
Go-kille! :) så söt så! :)

86391-8786391-85
Action i badet :)  Vildarna Number one!!!


Nu har vovvarna levt rövare här en stund så nu gömde sig Anton här bredvid mig för att sova.
Hoppas Grynet låter honom vara ifred en stund. Annars tar jag med mig henne ut på en kort promenad. För om Anton somnar nu så kommer han sova en timma ungefär. Minst...
Det är inga problem att lämna honom. Har testat med kortare stunder massa ggr.
Han bara ligger och väntar och snusar och sover han.
Mammas duktiga killen!

Klockan är nu 14:00 snart. Bara tre timmar till älsklingen kommer hem igen :)
Underbart!!
Han har värsta kort-dagen idag! Det tackar vi för :)

Ska ta och städa och dona lite medans vovvarna vilar jag !

Darling och jag satt och drömde igår om att ha en till vovve.
För de är faktiskt skojigare att ha två..
I våra drömmar så åkte vi till Norrtälje och hämtade lilla Amadeus.. *suck*
Varför ska pengar behöva styra? Inte van de jag :/ Men men.. man lär sig nåt nytt hela tiden.
VI VILL HA AMADEUS NUUUUUUUUUUU!! hehe!!
Tokiga vi är :)

Men så är de!

Grannen har "lånat" hem kameran (hehe)

Så idag lägger jag in fler bilder sen igår..
86391-86
Hovra-hällarna!

Lite fina bilder på lill-matte måste vi lägga in också :)
86391-84
Lill-Matte poserar mer än gärna-fotomodell vill hon bli!
86391-83
Anton vill bada medLill-Matte som har massa smink i ansiktet-snygg sörru ! hihi

Bilder på våra underbara vovvar!
BUSARNA!! :)

86391-89
Älsklingen med favvo-leksak SOPAR är livet! :)86391-82

86391-81
86391-80
Vacker bebis! Våran ÄLSKLING! 060716

86391-88
Grynet står faktiskt stilla några sekunder ibland :) 060716

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Leila kennelmamma:)

Hej!! Jag börjar väl bli tjatig men ååååh vad fin han är!!!! Kramar på er allihop!!! Förresten, det kommer ett mail med info om utställningen på Södertälje Bk i september!! Sista anm/betaldag är den första augusti!!
Kramisar i massor!!

Postat av: Bompiz

Vad söt han e =) läre komma å hälsa på snart å busa lite med han. hoppas att allt e bra med er...saknar er alla...kramar

2006-07-20 @ 09:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback