FAN!!

hmm..skrev VÄRLDENS längsta blogg nyss, om hur UNDERBAR dag vi haft..
men jag lämnade datorn en stund och fortsatte sen skriva, när jag tröck på publicera så hade den loggat ut och ALLT FÖRSVANN!!!!!
JAG SOM HADE SKRIVE SÅ MYCKE :'(
JÄVLA SKIT!!


Ja jag får väl bara ta och börja om då :'( *grinar*
Nu orkar jag inte vara lika detaljerad som nyss men :/

VI har haft en JÄTTEBRA kanondag idag!
Anton vaknade 8:30 och vi gick ut och pinkade.
Sen gick vi in och myste lite med husse tills han klev upp klockan 9.
Anton fick mat och sen gick vi ut och kissade och bajsade och sa hej då till husse.

När vi kom in ville Anton vila lite till så han vilade medans jag duschade och gjorde mig iordning.
Jag låste in mig medans jag duschade, bara för att titta hur Anton reagerade. Han tog det lugnt tills han hörde att jag var klar i duschen, då började han krafsa på dörren och ville in. Jag väntade tills han hade slutat krafsa- sen fick han komma in.

När vi var klar åkte vi mot Färila.
Där arrangeras "Färila-Veckan" den här veckan och idag var det Djurens dag.
Så självklart skulle vi dit och träna lite social-träning :)

Massa djur och människor där.
Hästar, hundar, katter, får, kaniner, kossor och tom. ett lamadjur..och säkert något mer.
Anton skötte sig exemplariskt HELA tiden!
Kan verkligen slappna av!

Han ska inte hälsa på allt och alla-varken hundar eller människor och det gick hur bra som helst.
Han ska även kunna vara passiv och inte behöva busa och ha uppmärksamhet hela tiden.
INGA PROBLEM! Blev otroligt imponerad.
Vi var där länge man han satt och låg stilla och tyst mest hela tiden.
Inget gnällande, inget pipande och inget skällande!
Trazzel var som vanligt rätt bussjuk och försökte få igån Anton några ggr men det gick hur bra som helst!
Duktiga vovvar!

Anton har varit rätt reserverad mot större hundar men även det verkade bli mycket bättre under dagen. När vi var påväg hemåt och gick mot bilen så gick vi förbi flera stora hundar utan problem :)
Inte ens när en stor häst kom gående rakt emot honom blev han rädd!!!

Det kom fram en tjej och frågade snällt om hon fick hälsa på Anton. Eftersom hon var snäll och frågade och Anton hade skött sig så bra hela dagen så tyckte jag hon kunde få hälsa. Hon satte sig på huk och hälsade och berättade samtidigt att hon hade en vuxen rottis-kille hemma :)
Hon berömde Anton och sa att han var en mycket vacker valp med otroligt fint huvud.
Hon trodde han skulle gå långt på utställningar.
Stolt? Jag? Gissa? ;)

Bruksklubben
hade uppvisningar freestyle, lydnad mm.
Skoj skoj, längtar ännu mer till Valp-kursen!
Polisen var också där och visade upp en av sina duktiga hundar. Dom visade hur dom tränade osv. Så en polisman var "tjuv" och den andre polis då. Så visade dom hur hunden bar sig åt när den skulle fånga tjuven osv :)
KAMP!! hehe! skoj att se! "tjuven" flög som en vante en gång!
Anton låg framför mina fötter och sov medans dom kampade!
Massa hundar skällde och pep osv. Men min bebis han låg tryggt och sov framför mina fötter han! :)
Undra om han gör det om typ 2 år också när det är dags för kamp? hehe

När vi var klar på Djurens dag så åkte vi hem till Lina och Trazzel.
Vovvarna fick mat och sen fick dom tillåtelse att busa. Dom har ju varit så  duktiga hela dagen!
Busade gjorde dom en bra stund, men till sist somnade dom båda två! :)
När Anton hade sovit en stund så lyfte jag upp honom och vi gick till bilen för att åka hemåt.

När vi kom hem tänkte vi att han skulle få vara ute lite. Men han gick raka vägen in i hallen och somnade pladask på golvet, där ligger han än :)
Min mormor och morfar har varit hit och hälsat på men Anton tittade bara upp och fortsatte sen sova! :)

Ja det var väl allt de..
Jag är så glad att det fungerade SÅ bra! OTROLIGT DUKTIG MATTES ÄLSKLING!
SÅ TRYGG och Så GOTT SJÄLVFÖRTROENDE han har Guldklimpen våran!!!

Idag är jag en EXTRA stolt matte! :)



Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Leila kennelmamma:)

Hej på er!! Åh vad stolt jag blir över er! NI är så duktiga:) Vilka underbara bilder, det är ljuvligt att se! Massor med kramar och pussar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback