Dagarna går och går..

Shit vad snabbt tiden går.

Grynet och Anton busar på mest hela tiden och jag undrar hur dom kommer känna sig utan varann sen :/

Vilken skillnad det är på hundar alltså..
Grynet är underbart snäll, lite "smårädd", social, bussjuk, sprallig, alert och alltid "på sin vakt" liksom..Busar mer än gärna med allt och alla..
Anton är lugn, tyst, cool, hungrig, lätt för att vara passiv, bestämd, gosig (när han vill) social och alldeles, alldeles underbar ;)
Trazzel är busig, vild, svårt att koppla av, sprallig, hungrig, pipig, skällig och alldeles crazy och fruktansvärt söt!
finast
En bild säger rätt mycket..Anton sitter lugnt och kollar på när Grynet och Trazzel "dampar" :P

full fart

Busarna nummer 1, FULL FART!!

I förrgår (måndag) så var vi i Hovra på kvällen så hundarna fick busa.
Busades för fullt i ca 2.5 timme.. Eller ja, Trazzel och Grynet busade mest.
Anton busar också men inte alls som dom. Han är mest cool. Går runt och snosar och luktar. Lägger sig och tittar på när dom andra busar. Sitter och kikar lite och ibland gör han ett litet ryck och springer dit och är med några minuter. hehe

Sök
Anton luktar och letar efter små korvbitar i gräset. SÅ DUKTIG!!!

Vi började även träna "HIT" lite smått med Anton. Anton var duktig tyckte jag, men det var lite svårt för Trazzel ville också vara med hela tiden. hehe.
Men jag har tränat lite mer och han fattar hur han ska göra så snart kan jag nog börja lägga in kommandot också.
Anton ÄLSKAR verkligen att lukta och att lära sig saker..
Han är inte Så mycket för att busa och bråka utan mycket mer för att använda hjärnan..
Lik Matte :)  han är faktiskt väldigt lik mig till sättet på många vis.. Konstigt hur det kan vara..

Lite bus-bilder här då :)
kram?Högröra

Idag har vi varit hemma hela förmiddagen. Grynet blir mer och mer avslappnad ju längre tiden går. Hon kanske tycker det är skönt att vara här..
Min mamma är ju stressig och gör något hela tiden.. jag är motsatt.. iofs så springer jag runt och donar mycket. Men inte på samma vis som mamma..
Anton han ligger lugnt kvar han medans jag springer omkring.. Grynet måste hela tiden kolla vad som händer hon.. jobbigt men hon blir bättre och bättre. Men sen skällandet och vaktandet är jobbigt. Så har hon blivit senaste halvåret...
Idag började hon skälla som en tok bara för jag stängde garderobsdörren medans hon låg och vilade.
Hoppas bara inte Anton tar efter henne! Men det ska jag se till att han inte gör ! :)

På måndag kl 16 ska vi på bruksklubben! WEEEEEEEEE ÄNTLIGEN!!
Då ska vi träffas, fylla i papper, visa upp vaccinationsbevisen osv. Sen så ska vi planera in vilka veckordagar vi ska köra kursen på och vilka tider och så!
GUD VAD JAG LÄNGTAR!!!! :D

Antar att Grynet blir kvar här tills på söndag...

På eftermiddagen idag åkte vi till Färila. Åkte ner på Lillbyängarna så Grynet fick bada lite. Anton är ingen vattenälskare än. Han dricker vattnet men springer inte i. Går lite försiktigt i och känner på vattnet ibland bara. Men idag gick jag också ut en bit- det är väldigt grunt sen blir det tvär-djupt där. Så jag gick så långt det gick.. ca 10meter. Tog Anton med mig och han gick så gärna när jag var med :) Jag blötte ner honom lite försiktigt och han tyckte det var riktigt skönt. Så jag lyfte upp honom och vända mig om och satte försiktigt ner honom på djupare vatten där han inte når till. Så höll jag handen under magen på honom och kollade hela tiden hur han reagerade. Han tyckte det var mysigt och tog 3 simtag! :D
Duktig mammas ponken! Så nu har han simmat :)

Sen åkte vi hem till mamma och dom, som bor på Färila.
Lillebror är ensam hemma där nu när dom är på semester så vi åkte dit så Grynet fick träffa honom lite och vara lite på hemma-plan.
Där busades det på för fullt igen och Trazzel kom och hälsade på en stund också.
Lina knäppte massa kort där men jag har inte fått dom skickade till mig än så dom får ni se en annan dag :)

Kennel-mamma har skrivit kommentarer blir lika glad varje gång!
Det är så underbart med feedback!
Stog även om utställning i september! SPÄNNANDE!
Ska på utställning här på hemma-plan i september. Vi får se hur det går.
Går det bra för oss och vi tycker det är skoj så kommer jag inte tveka på att ställa ut på massa andra utställningar!
Vi får se hur det blir för oss med just den utställningen men det tåls ABSOLUT att tänkas på.
Behöver ju inte bestämma sig riktigt än.. :)

Klockan 21 fick hundarna kvällsmat och sen var vi ute på kvälls-promenaden.
Går hur bra som helst att gå med Anton nu, både med och utan koppel.
DUKTIG BÄBIS!! :)

Nu sover dom som stockar. Grynet i sängen och Anton nedanför sängen.
GOS-vovvarna!
*kärlek*

Nä nu blir de några bilder sen i måndags.. och tre sen i tisdags...
Sen ska vi göra kväller!

Imorgon och på fredag är Jon ledig !
UNDERBART att få ha honom hemma och även att dela allt ansvar med någon :)

Duktiga vovvar
Duktig vovvar! :) alla 3 sitter fint..
haha
Grynet ful :P

Bilder hemifrån igår (tisdag)
Äter gräs
Anton äter gräs och Grynet tittar på.. Anton ÄLSKAR att äta gräs, jord, lera, sten, asfalt och grus :/ ??
smaka?
Anton ger en grästuva till Grynet.. "Här, smaka, de är mumsigt faktiskt" tror jag han säger.. hehe

utslagna
Utslagna i hallen efter en heldag :)

Kika även in Trazzels blogg :)
http://trazzel.blogg.se/ 
finns både bilder och text om Anton där med :)



Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Leila kennelmamma:)

Hej mina kära!! Tack för berömmet idag, det är väl självklart ni ska få feedback! Ni är ju så duktiga!! Jättebra gjort med att få honom att simma Anna Karin, way to go! Precis så pedagogiskt och tryggt borde alla som tränar hund gå till väga!
Keep up the great work!!! Det här är min dagliga dos av glädje och värme i hjärtat!!

Kram på er allihop!!

/Leila.

Postat av: Leila kennelmamma:)

Hej igen mina kära!

Ville bara berätta att Amadeus äntligen är i sitt nya hem!! Han bor i Stockholm,Älvsjö i hus med sin bruks/hundtokiga husse Janne och fästmö! Jag kunde inte hittat ett bättre hem till honom, jag är så lycklig att han nu äntligen hamnat rätt.
Hoppas allt är bra med er, pussa Anton massor från mig och familjen! Vi hörs snart igen:)

Kramisar!!! Leila.

2006-07-23 @ 21:58:45
URL: http://www.showbusiness.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback