Dagarna bara ränner iväg..

Ja då var det torsdag den 6 juli.. 4 dagar sen jag skrev nåt.. och idag är det faktiskt min födelsedag ;)
27 år fyller man idag.. hua :/

Linis har sovit hos farmor inatt och Jon var ledig idag så vi har sovit länge, länge idag.
Var upp och gav Anton frukost och ut och kissade och så när han vaknade halv 9 imorse.
Sen gick vi in och somnade igen :)
Anton är en riktig sju-sovare! Inte mig emot ;)
Brukar vara ut och kissa så sent som möjligt och han gör ALDRIG inne på nätterna!
Mammas duktiga pojke. Han bara sover och sover hela nätterna!

Vår kattunge Chippen och Anton börjar nästan bli kompisar nu..
Anton får  tvätta Chippen och dona.
Dom är så söta SÅ!
Hoppas man kan ta något fint kort på dom tillsammans någon dag :)

Chippen
Chippen sover! Fin kisse :)

Dagarna bara går och går. Hela den här veckan har vi varit utan bil så vi har bara varit hemma.
Men Anton klagar inte.
Vi äter, sover, busar, gosar och bajsar och kissar dagarna igenom :P
Dagarna går så snabbt! Men de är tack vare att man har främmande lite då och då ! *gilla*
Ja är ingen människa som tycker om att vara ensam, och Jon jobbar ju så mycke så jag är glad att man har goa kompisar som hälsar på då och då :)

Igår tränade jag och Anton kontakt, sitt och även att sitta ner och inte ta förrän jag sagt varsegod. Funkade HUR bra som helst!
Testade först med leksak och sen med korv! Inte ens korven tog han! *Matte stolt*
Maten rör han aldrig förrän vi sagt varsegod.
Han sitter så fint och väntar-tittar i ögonen och väntar på varsegod! KLOCKRENT!
Mammas prinsen!


Min födelsedag då i korta drag..
Madde kom hit först idag :) In och hälsade på en sväng å så gick vi ut ett litet tag. Sen så gick dom hem och jag gick in och duschade och gjorde mig klar och väntade på lillasyster.

När jag står inne i badrummet och är nästan klar så hör jag Anton skrika som en galning..
Jag trodde först de var lillasyster som hade Trazzel med sig, för han kan låta riktigt högt ibland.
Men när jag öppnar dörren så säger dom att det var Anton som hade ramlat ifrån sista trappsteget..
Han fick bråttom när lillasyster kom å så snavade han..
Han låg ett tag på golvet och skrek men sen gick han iaf.
Men han haltade lite men nu verkar allt vara bra igen SOM TUR ÄR! Fan va rädd jag blev!
Ska inhandla en grind! För han börjar bli så glad när folk kommer nu, så de inte händer någon olycka!

Sen så har vi fikat massa idag och mamma och pappa var hit och hade Grynet med sig så då blev de massa busa såklart :)

Nu ska jag lägga in lite bilder ifrån veckan som gått!

Ja jag höll på glömma. Jons mamma har ju varit hit och hälsat på. Hon hade sin stora vita schäfer med! Boss heter han. Jättelugn kille! Brydde sig inte om Anton alls typ. Han vände röven till när Anton ville busa. Så de var ingen rolig kompis. Hehe! Men han får social träning iaf lilla prinsen! Kan inte säga annat än att han är jätteduktig med andra hundar och även folk.
Känslor börjar han visa mer och mer och blir SÅ glad! Särskillt när Madde och Rickard kommer :)
och Grynet är också väldigt rolig! Trazzel med, men han är SÅÅ bråkig! hehe! Söta vovvarna våra! :D

Nä nu kommer lite bilder!

busarna
Anton och Trazzel in Action!

bebis fin
Tränar att vara kopplad och kunna ta det lugnt fast vi har kompis här! Funka SKITBRA ! :)

Dragkamp
Dragkamp och bus med lill-matte :)

fin
Fin bebis! Ögonkontakt! DUKTIG!

Anton 060704
Bebis ligger och myser!

Boss
Boss hälsar på! :) Liten kille? hehe

Fortsättning följer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback