Oj så längesen..

86391-333

Ja nu var det mycket längesen jag skrev här...
Jag har varit lite lat måste jag säga...

Mycket har hänt och mycket är också "som vanligt" :)

Jag (Antons Matte) och Antons lill-matte Lina har bla. varit i Egypten en vecka.

Så Anton har varit helt ensam med husse- ovant för honom när han är van att alltid ha mig hemma.
Men allt gick bra och jag och lill-matte är nu hemma igen :)

86391-332

Anton växer så det knakar och väger ca 43-45kg nu och ca 64cm hög :)

86391-328
Matte tjatar HEEELA tiden om att jag är SÅÅ snygg och vill ha MASSA kort på mig..och ja..
klart man ställer upp
- jag kan ju inte annat än hålla med Matte om att jag är snygg ;)
86391-327

Häromdagen lyfte han på benet för första gången när han skulle kissa :)
Idag när vi var i skogen så sprang han runt och lyfte på benet och kissade överallt-
precis som vilken stor-kille som helst! :)

Jag fattar verkligen inte att han är såhär stor.
Jag ser han fortfarande som min lilla bebis.
Men om man läser rasstandarden så måste man nog ta och inse att ja-
Anton är faktiskt nästan fullvuxen nu rent storleksmässigt..
hmm :S *förvirrad*
När hände de?
Jag har inte sett nåt.. hehe

Igår träffade vi en annan rottis- en hane som är 1.5-2mån. yngre än Anton.
Den vägde typ 20kg mindre än Anton och var sååå liten.
Anton blev förvånad och den lille var lite rädd.
Anton ville bara leka han. Viftade på svansen som han alltid gör.
Lillen morrade tom. åt Anton...
som vanligt tar Anton det hela med ro och la sig ner och kikade på bebisen!
Så duktig!

86391-331
hmm ja...han var ju något mindre än Anton.. hehe

86391-330
Nosar lite på varann :)

86391-329
Anton är trevlig och vänder röven till när den lille var lite osäker...

I söndags var vi ut på julskyltning- massa folk och även hundar.
Skällande, morrande och tom en som gjorde ett utfall.
Anton bryr sig inte ett skit.
Han sätter sig om jag säger åt honom att sitta och följer vackert med mig utan att yttra ett enda ljud.
Han är bara sååå duktig!!!!
*Matte såååååå stolt*

Har fått mycket beröm från folk när det gäller Antons uppförande.
Det är såå skönt.
Kanske iaf folk i den här hålan kan sluta tycka att rottisar är farliga mördarhundar.

Vi har ju ett dagis här på samma gård och häromdagen så träffade Jon på en av fröknarna när han var ute med Anton.
Hon sa nåt i stil med att ni måste verkligen ha en eloge för hur duktiga ni är med att uppfostra Anton och hur duktig han är.
Vi var faktiskt lite oroliga här på dagis i början och tänkte att det nog skulle bli lite jobbigt.
Men Anton är ju så duktig. Han bryr sig ju inte alls om alla som kommer och går.. osv.
Vet inte exakt vad hon sa men nåt i den stilen iaf.
Det är så härligt att folk säger vad dom tycker.

Håller för fullt på att planera in en privat-kurs i lydnad.
Här i lilla Ljusdal kör klubben inga kurser på vintertid och jag tycker det är SÅÅ tråkigt!
Vi vill ju ha något att göra.
Så det planeras för fullt :)
Spelar ingen roll om det blir lite dyrare än klubbens kurser.
Huvudsaken vi får något att jobba med och att det ger oss något och det är jag säker på att det kommer göra.
Orkar inte vara lat hela vintern, meningslöst ju...

Idag har vi varit ute i skogen länge länge jag och Anton.
Kameran var med och nu tänkte jag lägga upp några av bilderna här.
GUD vad Anton älskar att vara i skogen..
Snacka killen som har en REJÄL På och Av-knapp!
Precis som det ska vara :D

86391-326
Springa i skogen är sååå underbart!

86391-325
Saaaaakta....

86391-324
Stanna!

86391-323
Åh vad jag älskar pinnar!! och STOOORA ska dom va ! :)
86391-322

86391-321
Hej Mamma...
86391-320

en röv
haha i skogen finns massa hål som är fyllda med vatten. Det är bara såå kul att krypa ner i dom och dricka och slaska med vattnet ! :)

86391-334
Husse har köpt ett jättebra halsband till Anton när vi var borta. Lyser och blinkar och syns SÅ bra i mörkret!


Jag är så stolt över min duktiga hund. Kunde aldrig fått en bättre rottis!!!!
Älskar dig min lilla vovve!!
TACK LEILA!!!!!!

___________________________________________________________________________________

Igår var det lucia och lill-matte lussade för oss!
86391-335

Från oss alla till er alla...
En riktigt God Jul och Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: madde

hej!!
vilka fina bilder..du är duktig du,som vanligt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback