Bara två dagar kvar på det här året...

86391-358
Ja nu är det bara två dagar kvar på år 2006.
Det är grönt i skogen och plusgrader dom flesta dagarna...
Är detta en vinter i Hälsingland?
Helt sjukt är det tycker jag!!!

Allt rullar på som vanligt och vi mår bra allihopa!
Friska och krya :)

Anton och jag (matte) har börjat en privatkurs med en tjej som tävlar lydnad.
Målet är att hon ska lära framförallt mig grunderna i lydnad och hjälpa mig igång med det :)
För tävla i lydnad är klart vi ska :)

För övrigt så är målet "Brukschampion" ;)

För några veckor sedan var vi till skogen och spårade "på riktigt"
OJ vilken kille och spåra! KLOCKREN verkligen!
Underbart att se :)
Så nu är sele och spårlina inhandlat!
Anton bara älskar att spåra!!! :)

Vi har inhandlat en egen jättebra kamera så nu kan ni räkna med en himla massa bilder framöver...
Det låter väl bra? :)

Nu ska jag ta och lägga upp bilder som jag knäppt de senaste två dagarna och så skriver jag text till bilderna...

Så luta er tillbaka och njut . . . . . .

På juldagen var vi till Kilafors till Jons mamma med familj och firade lite jul med dom.
Hos dom bor även Antons kompis "Boss" som är en vit schäfer.
Underbart lugn och cool kille- precis som Anton.
Dom fungerar jättebra tillsammans! Inga vilda lekar utan var och en sköter sig själv och så nosar man lite på varann ibland sådär! hehe . . .


86391-338
Har aldrig sett en så stor hund som är så smidig! Såhär sitter Boss mest hela dagarna och kikar ut genom fönstret och håller koll på gården.
Han kliver enkelt och ljudlöst både upp och ner på stolarna. Imponerande!

86391-337
Boss fick en "pip" i julklapp av Anton -
gissa vem som hade den hela dagen ? :)


Anton och Boss
Snygga killar!
Anton 8månader ca 45kg och ca 64cm hög!
Boss ca 4år och 30kg och 70cm hög!
_________________________________________________________________________________

Imorse gick vi till skogen hela familjen!
Husse var ledig och det är såå roligt när han är med oss  :)
Underbart!

86391-352
Anton och husse påväg in i den underbara skogen som vi har nästan utanför knuten :)

86391-355
Tänk att en hund kan vara så underbart vacker som Anton är...
86391-354
och tänk att en hund kan ha sån underbar mentalitet som Anton har...
86391-353
och tänk att en hund kan vara så lugn, trygg och cool som Anton är !

86391-357
Lill-Matte springer före men Anton väntar in matte och husse...

86391-356
Anton är så lycklig när vi är i skogen! Svansen viftar och han är så glad!

_________________________________________________________________________________

Innan vi gick till skogen idag så träffade vi på "Hampus" och hans husse.
Hampus bor alldeles här i närheten och Anton och han blir så glada varje gång de ses.
Dom busar på men är båda coola och snälla grabbar!
Inga hårda lekar inte . . .
Hampus är en blandis men jag tycker han ser ut som Boss nästan.


86391-351
Fin Hampus!

86391-350
Anton och Hampus busar lite . . .
 
86391-349
Min stolthet! Mattes snygging!!!!

______________________________________________________________________________

86391-341
Anton och hans kompis Vorsteh´n "Trazzel" -
busigare vovve får man leta efter!
hehe
såå söt såå...
Kompisar sen dom var riktigt små bebisar :)


________________________________________________________________________________

Men mest av allt så älskar Anton att vara nära, nära oss alla i familjen. Busa, gosa och mysa!
Ligger man i sängen på natten så kommer han och kryper så nära han bara kan..
och jag kan lova att 45kg rottis börjar ta upp en hel del plats i sängen..
Tur man har en dubbelsäng-
så Matte och Husse får dela på en 90is och Anton har en egen 90is...
Men ibland räcker inte det heller, det är ju bara så skönt att ligga diagonalt över hela dubbelsängen!
hehe...


86391-347
Ligger nära husse när han ligger i sängen och läser bok...

86391-346
Det är bara så mysigt att bära upp alla ben och leksaker i sängen och busa där :)

86391-345
86391-34486391-34386391-342
"Visst måste jag väl vara den vackraste rottis som finns?
Det säger matte iaf, och jag håller med"

86391-348
Vi måste ju lägga in en helkroppsbild på mig stående också säger matte-
för jag är ju så läcker ;)

GOTT NYTT ÅR önskar Showbusiness Anton m familj !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback