Världens vackraste Anton!

Anton Vacker

Gjorde en bild på Anton idag!
Madde var superdupersnäll och kom och överraskade mig med en förstoring av den!
TACK UNDERBARA DU!!!

Bilden ska sättas på en vägg, inramad tillsammans med alla priser och diplom ;)
Troligen kommer dom få pryda väggen ner för trappan.. Kommer bli jättebra tror jag :)
_____________________________________________________________________________

Har klickat in Anton med klickern. Funkade efter några ggr.
Verkar vara rätt tröglärd, men han är väldigt nyfiken på att lära sig så de går rätt snabbt ändå..
(hmm hur lät de där, tröglärd men snabb) aja :P hehe
Så är de iaf!

Efter valpkursen i onsdags så bestämde jag mig att det första jag ska lära Anton med hjälp av klickern är "Stå"
Sagt och gjort, på torsdagsmorgonen började vi :)

Körde ca 5 klickningar /omgång och efter 3 omgångar under dagen så kunde han tom. kommandot "stå" :)
Han verkade tycka det var SKITKUL och han njuter verkligen av att använda hjärnan!
Iofs så hoppar han ibland och snurrar ibland när ja säger "stå"  men jag har lyckats klicka in honom till de jag vill ha fram. Dvs att han reser sig upp i ställande ifrån sittande. Det kan ja lova inte har gått förut.
Han HATAR att ställa sig upp om det inte är för något väldigt spännande ! hehe
Mattes lilla latmasken som älskar att softa.. hehe

Så nu är det bara finslipningarna kvar :)
HOPPAS HOPPAS magen är bättre imorgon! Det är ju SÅ kul!!
Sålänge Anton är med på noterna och på hugget så tänker jag låta honom få lära sig :)
Snacka om att man verkligen ser TYDLIG förändrig på honom sen i onsdags!
från RIKTIGT envis, småtjurig kille till lydig och "gladare" vovve! :) Han är mera på alerten liksom..

MATTES GULDKLIMPEN!!
Ska inhandla ett utställningskoppel också snarast...

Tyvärr så fick Anton diareé igår-kväll och har varit totalt kass i magen sen dess :(
Så idag har vi inte gjort nåt annat än vila och tagit det lugnt, busat lite på hans villkor bara..
Han fick ingen mat imorse eftersom han bajsade 2 rejäla pölar före hans frukost..
Stackars mattes älsklingen :(
Men han verkade inte direkt sugen på mat heller- lilla guldklimpen..
Sen har han sovit, sovit och sovit...
Till middag kokade jag ris åt honom..blandade det med ytterst lite kulor.. men Anton var inge sugen alls..
SHIT va snabbt han magrade alltså. Revbenen LYSTE igenom honom på eftermiddagen idag.. ingen vacker syn men vad gör man?
Han har druckit mycket och ofta iaf. Huvudsaken de!
Jag har själv en kass mage och vet att tarm-vila är A och O..och även fysisk och psykisk vila! Så de har han fått idag guldklimpen!
När husse kom hem från jobbet så satte han sig och matade Anton och fick i honom en hel del iaf.
Bra de!

Nu är klockan 23:05 och Anton och husse är ute på Kvälls-kissen..
Ingen diareé sen kl 15 idag så imorgon hoppas jag han är bra i magen så vi kan klicka vidare.
Ska dock köra med kokt skinka den här gången tror jag...

Nu kom bäsis och husse in... så nu ska vi mysa och sen sova..
Anton gossjuk och matte med! hehe

Kram på er alla!

Fortsättning följer....


Kommentarer
Postat av: madde strandberg

Hej!! vilken fin bild ..du är duktig du..Han är ju bara för fin lilla anton..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback