Kurs idag igen då!

Ja idag är de då onsdag och valpkurs igen då!
Var nervös så förbannat innan... med tanke på hur de gick och hur jag mådde förra veckan..
Grinade, skakade och hade ångest :(

Idag skulle jag vara där en timma tidigare än alla andra...
snacka om att känna sig "utpekad" :/
Men ja, jag tog mig i kragen och åkte dit..trots att jag tom. grinade innan...
men skam den som ger sig!

Kom till klubben och hann röka en ciggarett medans jag väntade, skakade och mådde dåligt.
Kursledaren kom och vi gick in och satte oss i klubbrummet.

Vi pratade om kursen, om Anton, om uppfostran, om ledarskap osv. Hon bad även lite om ursäkt för att jag hamnade lite "utanför" förra veckan och sa att jag skulle "knuffa på henne" om de blev för mycke sånt igen och om jag kände mig bortglömd eller så...

Sen gick hon igenom vad dom hade gjort förra veckan som jag missade.
Sen gick vi ut och körde lite övningar, det gick bättre och bättre för varje sekund och jag kände DIREKT att jag växte. Så skönt...

Allt funkade bra och Anton fick så lov att ge med sig och inse vem som bestämmer! Han är envis min lilla herre, men jag är envisare :) Det fick han svar på nu. Han sökte förtvivlat kontakt med mig 4ggr och sen fick han rejält med beröm. Den första timman gick snabbt och sedan kom resterande deltagare.
Anton har inga problem att slappna av, han är snarare åt andra hållet... Slappnar av för ofta och för länge.
"LIgg" är inget jag kommer träna in på ett tag om man säger så.. hehe
Vi körde fritt följ, gå i koppel, passivitet, genomgång klicker igen och inkallning.
Det funkade fint, allt utom inkallningen..Anton har ingen vidare lust att springa... varken efter mig, andra hundar eller andra människor... men men, de kommer de med...skam den som ger sig som sagt!

De känns som Anton och jag kom varann ännu närmare idag!
HÄRLIGT HÄRLIGT!!

Läxa till nästa vecka: Öva inkallning och dom andra ska öva in "Ligg" med klicker.. men jag ska nog ta och öva in  "Stå" för de är Anton mycket sämre på än avkoppling och ligg! hehe
Och STÅ måste man ju kunna göra om man ska vara med på utställning..
För "dom där" fågelhundarna så är de ju viktigre med "Ligg" så de får bli lite individuellt!

Nä nu ska jag natta min dotter...

Längtar till nästa kurs! Faktiskt :)
*glad*

Har varit på semester i Hovra några dagar och inatt sov Anton och Trazzel ihop, det gick över förväntan :)

Bilder kommer..en annan dag!

KRAM PÅ ALLA!

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback