Klubben idag igen...

Lillmatte har ju börjat skolan. Så Anton och jag har massa tid för oss själva och träning nu.
Satt och funderade lite på förmiddagen idag vad vi skulle hitta på idag..
Ringde lillasyster och frågade om hon och Trazzel också ville följa till klubben och de ville dom! :)

Så  när vi hade skjutsat Lina till skolan så åkte vi på klubben igen. Känns som de behövs nu!
Inte långt kvar till utställningen och det finns mycket som ska göras innan dess..

När vi var påväg till klubben fick jag ett SMS från lillasyster att det var en rottis på klubben!
SKOJ!!
Här i kommunen är det inte ofta man ser rottisar så det är lika roligt varje gång!
Han kom ifrån en kennel som hette Koppartassen i Borlänge... Var 2 år och hette Billy!

Som tur var hade lillasyster kameran med sig så här kommer lite bilder...

Pussjuka
Pussjuka killar? :P hehe

Rottisarna vackra
Snygga killar! Kolla in Antons stil! "Sitt fint"?? nja inte direkt.. hehe

Billy på klubben
Billy stor och fin kille!

Anton på klubben
Mattes bebis vacker!

På klubben
Rottisarna håller samman.. hehe :)

Snygga killar
Snygga killar! Stor&liten...
__________________________________________________________
Imorgon är det torsdag och valpkurs igen..
Anton har kommit in i en "period" igen.. envis som fan!!!
Men jag är envisare!!!!

Tänk om varje dag kunde vara såhär!!

Fortsättning Följer...
________________________________________________________________________________

Klockan har hunnit bli 19:00 och snart kommer husse hem.
Anton har i stort sett legat och sovit sen vi kom från klubben vid 13:30..
Han var bara upp och åt och ut och kissade lite kl 15. Sen har han sovit igen.
Vid 18-tiden såg jag att en Springer Spaniel var ute och tränade lydnad på planen här nedanför så jag tog med mig Anton och gick däråt. På "behörigt" avstånd frågade jag om det var ok. med lite störning under deras träning och det var de. Jag satte mig på en bänk och tränade lite passivitet.
Anton skötte sig riktigt fint!
Duktig kille!
Sen gick vi runt dom när dom tränade- utan att hälsa då. När dom hade tränat klart ställde vi oss och pratade lite osv. Hundarna fick inte hälsa nu heller. Hon sa att det var jättebra träning för "Dallas" också för han är väldigt förtjust i valpar så han hade mycket svårt att låta bli Anton. hehe.

Sen gick vi hem och letade reda på lill-matte.

Hem och tränade lite sitt, ligg, och platsliggning. Körde en par inkallningar också. Funkar bra!
Tränade bara sånt han redan kan. Puss går också riktigt bra- med klicker då. Snart kan vi ta bort den.

Imorgon ska vi börja köra "stå fint" med klickern. Eller vad man nu ska kalla de? Han måste ju kunna stå snyggt med utställningskoppel. Det kommer nog ta lite tid så imorgon ska vi börja med de!
Någon som har några tips? :)

Ja visst ja..ett till kort på en kullsyster till Anton.. Här kommer kort på Amanda :)
Duktig vovve STÅR FINT!!! :D
Antons syrra Amanda


Anton sover :P
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja tänk om varje dag kunde vara sådär.. de vore underbart!! Får hoppas vi träffar Billy nått mera.. =) Kul å se vuxna Rottisar.. OCH Vorstehrar.. de ser man heller inte så ofta.. iaf inte långhåriga.. =) Kramis

2006-08-25 @ 22:45:33
Postat av: Nappematte

Vilka fina bilder! Älskar det där rottisleendet!

Postat av: Leila kennelmamma:)

Hej!!!
Nu har jag "landat"..Guud vad Anton har vuxit!! Han är så fin och jag blir så glad att läsa om era träningar och vilka framsteg ni tar!! Jag är så stolt över er, ni anar inte!! Åh..tänk om vi kunde ses snart!!!! Saknar er massor! Jag kunde inte hålla mig på semestern..var här inne och smygkikade!! Jonny bara skakar på huvudet! Jag kunde ju inte låta bli! Så fina bilder...snor genast en massa! Ska vara på min webmaster om att få upp fler Anton bilder på hemsidan! Nej..kram på er allihopa och massor med pussar till Anton!Keep up the good work! och håll ut Anna-Karin!! Du är bra envisare än Anton, det kommer du ha igen i framtiden! Jag lovar!
Puss,puss och kram,kram från Leila med familj och hundar!!

2006-08-29 @ 13:27:46
URL: http://www.showbusiness.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback